نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 22:36

طرح آرامش بهاری در 22 زیارتگاه ایلام اجرا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: طرح آرامش بهاری در 22 زیارتگاه استان اجرا می شود.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۲زیارتگاه خبر داد و گفت: تقویت باور‌های دینی و مذهبی، بالابردن سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت رسانی مطلوب، ایجاد رضایت و علاقه مندی در زوار و گردشگران نوروزی از اهداف برگزاری این طرح در استان ایلام است. 

وی افزود: برای برگزاری بهتر اهداف این طرح از ظرفیت و توان روحانیان اعزامی از حوزه علمیه قم و روحانیان بومی منطقه با حضور در امامزادگان استان به تعداد ۱۵ مبلغ استفاده می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام تصریح کرد: این طرح در زیارتگاه‌هایی نظیر امام زاده علی صالح (ع)، سید عبدالله (ع)، ابراهیم قتال، سید ناصرالدین (ع)، سید ابراهیم (ع)، سید سیف الدین (ع) و سید صلاح الدین (ع) در حال اجراست. 

عزیزی با اشاره به برنامه های اجرا شده در این طرح بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، اجرای آیین لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امامزادگان و بقاع متبرکه و برپایی هفت سین قرآنی و معنوی، برپایی نماز جماعت و ایستکاه مشاوره از برنامه‌های اجرایی در قالب این طرح است. 

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: ۱۷۰ زائرسرا در جوار زیارتگاه‌های ایلام  وجود دارد که روزانه دو هزار زائر در این فضا‌ها اسکان می‌یابند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1110054

مهمترین اخبار ایران و جهان: