نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 09:04

فرصت ۴ماهه اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی برای ساماندهی باغ وحش ارومیه

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: این اداره کل برای استاندارد سازی جایگاه‌های نگهداری حیوانات به مالک باغ وحش ارومیه چهار ماه مهلت داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امید یوسفی رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی برای استاندارد سازی جایگاه‌های نگهداری حیوانات به مالک باغ وحش ارومیه چهار ماه مهلت داده است.

وی ادامه داد: این مهلت از ابتدای اسفند پارسال تا پایان خرداد امسال برای حل مشکلات باغ وحش ارومیه تعیین و اعلام شده است.

یوسفی اظهار کرد: در صورت بی توجهی مالک باغ وحش به موارد اعلام شده از سوی محیط زیست برخورد جدی با این موضوع شده و پرونده جهت بررسی به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه تاکنون تذکرها و پیشنهادهای بسیاری به مالک باغ وحش ارومیه در زمینه رعایت برخی استانداردهای لازم ارایه شده است، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مجوز بهره برداری به این مکان نداده و تا انجام تغییرهای مد نظر در این مکان این موضوع منتفی است.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این باغ وحش در سطح متوسط از نظر تعداد حیات وحش در حال نگهداری و یا استانداردهای موجود قرار دارد، افزود: هدف اصلی و اولویت اول ما بهینه سازی و مناسب سازی مکان برای نگهداری وحوش و همچنین استفاده بازدید کنندگان است که پیش نیاز آن رعایت بیشتر استانداردهای بهداشتی و ارتقای کیفی مکان‌های نگهداری حیوانات است.

یوسفی با بیان اینکه چندین مورد مراجعه و اعلام آمادگی افراد در زمینه سرمایه گذاری و حمایت مالی از این مکان و حیوانات را در سال‌های اخیر داشتیم، ادامه داد: تاکنون نتیجه اثر بخشی از این گفت وگوها گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه این مکان بازدهی خوبی ندارد، تاکید کرد: رونق این باغ وحش با ارتقای سطح استانداردهای لازم محقق می‌شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1110354

مهمترین اخبار ایران و جهان: