نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 20:55

کاهش ۱۹.۵ درصدی پرونده‌های قضایی طلاق در اردبیل

اردبیل- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: بررسی کارشناسی مجموعه دادگستری استان نشان می‌دهد که پرونده‌های قضایی طلاق در این استان ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی عصر شنبه در جلسه بررسی علل و عوامل آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان دادگستری استان تلاش برای کاهش ورود پرونده‌های قضائی طلاق بوده که در یک سال اخیر این روند کاهش مناسبی را داشته است.

وی تصریح کرد: با ارائه مشاوره به زوجین و همچنین ایجاد انس و الفت بیشتر بین زن و شوهر سعی شده تا از میزان ورود پرونده‌های قضائی طلاق به دادگستری استان جلوگیری شده و به نوعی با صلح و سازش بین زوجین این پرونده‌ها مخدومه شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: طلاق از عوامل مؤثر در تشدید بحران‌های اجتماعی و زمینه‌ساز آسیب‌های مختلف است که قطعاً کاهش طلاق می‌تواند زمینه بروز رحمت الهی را در جامعه فراهم آورد.

آفاقی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ۶ سال اخیر این فرآیند با سیر کاهشی روبه‌رو بوده و امروز نتیجه آن را در کاهش ۱۹.۵ درصد پرونده‌های قضائی حوزه طلاق و همچنین تمکین شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاران ما در مجموعه قضائی سعی می‌کنند تا در ابعاد مختلف به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند که قطعاً در این زمینه همراهی خانواده‌ها و رسانه‌های جمعی می‌تواند مؤثر و راهگشا باشد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با شکل‌گیری عناصر اصلی در استحکام و پیوند نظام اجتماعی و خانوادگی، کاهش آمار طلاق را در استان و به صفر رسیدن پرونده‌های ورودی به مراجع قضائی را در این زمینه شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151698

مهمترین اخبار ایران و جهان: