نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 16:54

دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب در کرمانشاه بازخوانی شد

کرمانشاه- نشست محفل ادبی بیستون در کرمانشاه با موضوع بازخوانی دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنجشنبه نشست محفل ادبی بیستون با موضوع بازخوانی دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مسئول سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه و جمعی از شاعران و اساتید در کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست رضا کریمی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به دیدار سال جاری رهبر انقلاب با شاعران، اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب نکات مهمی درباره حقیقت شعر داشت و ایشان گفتند شعر تنها رسانه‌ی اثرگذار عالم بوده و در ادامه به ویژگی ماندگاری شعر اشاره کرده که آن را از هنرهای تصویری معاصر برتری می بخشد.

وی افزود: نکته بعدی مکمل همین بحث است که شعر فارسی حکیمانه بوده است. نکته مهم دیگر که به نکته قبلی ربط دارد اهمیت شعر در دوران تاخت و تاز مغول وار دشمن است و اکنون مغولان معاصر دوباره حمله کرده‌اند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: نکته پایانی در مورد حقیقت شعر این است که در آیات پایانی سوره شعرا تدبر کنیم تا بهتر بفهمیم که حقیقت حکیمانه شعر چگونه آن را ماندگار کرده و ما را در مقابل هجوم مغول ایمن می‌کند.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: شاعران ارزنده‌ای در استان کرمانشاه داریم که باید بیشتر دیده شوند و امروزه جایگاه شعر نه تنها در حوزه ادبیات بلکه در موضوع ادبیات مقاومت دارای جایگاه ارزشمندی است.

وی افزود: شاعران ما در طول تاریخ با کلمات و ابیات زیبای خود در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستاده اند و حماسه خلق کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: شاعران بزرگی در طول تاریخ با اشعار خود همیشه در قلب و یاد مردم زنده مانده اند، پس اثرگذاری و ارزشمند بودن شعر را تاریخ ثابت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188398

مهمترین اخبار ایران و جهان: