نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 15:04

طرح هوشمندسازی یارانه آرد جلوی بسیاری از تخلفات را گرفته است

بیله‌سوار- فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان سبب شده تا جلوی بسیاری از تخلفات این حوزه گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: طرح هوشمندسازی نانوایان از سال گذشته در کشور اجرایی شده و در شهرستان بیله‌سوار نیز شاهد اجرای آن هستیم.

وی با تاکید بر استقرار نظارت بیشتر بر عملکرد نانوایان تصریح کرد: مردم باید ثمرات این نظارت را لمس کنند که تاکید داریم اجرای دقیق هوشمندسازی یارانه آرد و نان به نفع مردم انجام شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه اجرای طرح کشوری هوشمندسازی یارانه آرد و نان سبب شده تا جلوی بسیاری از تخلفات در این حوزه گرفته شود، گفت: عملکرد نانوایان به صورت آنلاین رصد می‌شود و سهمیه نانوایان متخلف کسر خواهد شد.

اصغری با بیان اینکه روزانه سه گروه از بازرسان به صورت مستمر از نانوایی‌ها بازدید می‌کنند، افزود: این بازدید با مسئولیت جهاد کشاورزی و با هدف نظارت بر چگونگی پخت و عرضه نان در شهرستان بیله‌سوار اجرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بازرسی بر روند فروش و کم فروشی، عدم رعایت وزن چانه، خرید غیرواقعی از کارتخوان‌های هوشمند، کارت کشیدن اضافه و گرفتن وجه نقد، فروش نان با قیمت بالاتر از قیمت مصوب، فروش اجباری نان کنجدی و… انجام می‌شود.

اصغری اضافه کرد: در سال گذشته و در راستای اجرای طرح نظارت بر نانوایان پنج هزار و ۲۸۴ مورد بازرسی انجام شد که با تشکیل ۳۵۹ فقره پرونده به ارزش ریالی هشت میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال با نانوایان متخلف برخورد شده است.

وی بیان کرد: در فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری نیز ۲۵۷ مورد بازرسی با ۱۱ فقره پرونده به ارزش ریالی ۳۴ میلیون تومان انجام شده و این گشت‌های مشترک همچنان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: ما بر پخت عصر و بعد از ظهر نان نیز در شهرستان بیله‌سوار تاکید داریم که با هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شد تعداد از نانوایان پخت عصرگاهی خود را نیز ادامه دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188210

مهمترین اخبار ایران و جهان: