نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 16:52

اختصاص کود یارانه‌ای به محصولات مطابق با الگوی کشت استان همدان

همدان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی، به تمامی محصولات مطابق با الگوی کشت استان همدان کود یارانه‌ای تخصیص داده می‌شود.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به تمامی محصولاتی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان الگوی کشت تعیین شده باشند کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص داده می‌شود.

وی گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند، به دیگر محصولاتی که به عنوان الگوی کشت در استان معرفی شده‌اند طبق برش سازمان جهاد کشاورزی، کودهای کشاورزی یارانه دار تحویل می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به توزیع کود کشت بهاره استان که با ذخیره بیش از ۲۷ هزار تنی انواع کودهای یارانه‌ای آغاز شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع توزیع، تا ۱۲ اردیبهشت ماه حدود چهل هزار تن انواع کودهای کشاورزی از مبادی، پتروشیمی‌ها و همچنین از محل ذخیره انباری، به کارگزاران شرکت در شهرستان‌ها تحویل و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

الیاسی اضافه کرد: در سال جاری برنامه تأمین و توزیع انواع کودهای کشاورزی در استان حدود ۱۲۳ هزار تن است که شامل ۹۷ هزار و ۵۵۰ تن کودهای ازته، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن کودهای فسفاته و شش هزار ۹۵۰ تن کودهای پتاسه می‌شود که باید بین کشاورزان توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه کودهای یارانه‌ای مربوط به تولید کنندگان داخلی است، گفت: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع کشت بهاره هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ای بالاست، کمبودی در این زمینه وجود ندارد و در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به تمام محصولات کشاورزی طبق الگوی کشت استان، کودهای یارانه‌ای تحویل می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ادامه داد: به‌طور متوسط روزانه حدود ۸۰۰ تن کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستان‌ها حمل و تحویل شبکه بزرگ توزیع کارگزاری می‌شود و روند تحویل کود بسیار مطلوب است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188198

مهمترین اخبار ایران و جهان: