نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 21:17

۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز مهار گرگروها درچابهار ودشتیاری

چابهار- معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برای مهار گرگروها (فرسایش خندقی خاک) در چابهار و دشتیاری ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن وحید ظهر شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های در دست اجرا و گرگروها چابهار و دشتیاری در گفتگو با خبرنگاران، افزود: برای مهار گرگروها (فرسایش خندقی خاک) در چابهار و دشتیاری دو هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا از فرسایش خاک جلوگیری و روستاها و اراضی کشاورزی را در برابر این پدیده ایمن نگه داریم.

وی اضافه کرد: برای مهار پدیده گرگرو باید ردیف اعتباری جدید تعریف شود چون یکی از مهمترین مشکلاتی که مردم منطقه جنوب سیستان و بلوچستان با آن درگیر هستند فرسایش خندقی خاک است.

وی با اشاره به اینکه براساس مطالعات انجام شده، شدت حفر خندق و فرسایش خاک در این منطقه شش تا هفت برابر متوسط فرسایش کشور است، افزود: برای مقابله و مهار این پدیده سطح وسیعی از منطقه مطالعه شده که نیازمند تخصیص اعتبار است.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: اگر این مشکل در دو تا سه سال آینده برطرف نشود، مشکلات حاد زیست محیطی در منطقه ایجاد خواهد کرد و خیلی از روستاهها با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

وی گفت: کنترل فرسایش از مهمترین برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در منطقه هست که نیازمند ایجاد یک ردیف اعتباری مستقل است که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ این ردیف اعتباری ایجاد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 989098

مهمترین اخبار ایران و جهان: