نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 22:42

ارسال دومین محموله امدادی هلال احمر زنجان به خوی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دومین محموله امدادی هلال احمر این استان به شهرستان زلزله زده خوی ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعدازظهر امروز بارگیری 465 دستگاه چادر امدادی در کامیون و تریلر انجام شد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: این تعداد چادرهای امدادی در دو دستگاه کامیون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، یک دستگاه کامیون هلال احمر و یک دستگاه تریلر داوطلب هلال احمر بارگیری و به شهرستان خوی ارسال شد. 

وی گفت: تیم‌های تخصصی درمان اضطراری (BHCU) و تیم سحر(سفیران حمایت روانی) هلال احمر این استان از آمادگی لازم برای اعزام به منطقه زلزله زده برخوردار هستند. 

موسوی با بیان اینکه با وقوع زلزله در شهرستان خوی با هماهنگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از این استان سه تیم واکنش سریع و یک تیم آنست(سگ‌های زنده یاب)، متشکل از 18 نفر از امدادگران و نجاتگران به شهرستان خوی اعزام شدند، تصریح کرد: علاوه بر این تیم‌های عملیاتی، یک محموله امدادی نیز شامل 400 دستگاه چادر نیز به شهرستان خوی ارسال شد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سه دستگاه خودروی کمک دار سبک، یک دستگاه خودروی آنست و یک دستگاه تریلی نیز ساعاتی بعد از وقوع زلزله به خوی ارسال شد. 

وی ادامه داد: با ارسال دومین محموله چادرهای امدادی، تاکنون 865 دستگاه از این چادر را به شهرستان خوی ارسال شده است. 

موسوی تصریح کرد: هم اکنون تیم‌های امدادی و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان در حال ارائه خدمات امدادی در شهرستان خوی هستند. 

گفتنی است، ساعت ۲۱ و 44 هشتم بهمن‌ماه زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر خوی را لرزاند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1008698

مهمترین اخبار ایران و جهان: