نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 19:06

برگزاری دوره داوری هان‌مادانگ منطقه ای تکواندو در اردبیل

اردبیل - رئیس هیات تکواندوی استان اردبیل گفت: اولین دوره داوری درجه ۳ هان‌مادانگ منطقه‌ای تکواندو در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تورج خوشروزی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: این دوره آموزشی با شرکت ۳۹ نفر از استان های اردبیل و گیلان به مدت چهار روز در خانه تکواندو اردبیل برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با حضور هادی جباری مدرس رسمی فدراسیون تکواندو برگزار شد، خاطرنشان کرد: این برای اولین بار است که دوره داوری هان‌مادانگ به میزبانی استان ها به صورت منطقه ای برگزار می شود.

خوشروزی گفت: هان‌مادانگ تکواندو، گردهمایی خانواده بزرگ تکواندوست که هر یک از اعضای خانواده دستاوردها و نوآوری‌های خودرا در معرض دید و قضاوت دیگران قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه تنوع رشته ها به گونه ای انتخاب شده اند که هر یک از اعضای خانواده با هر اندازه توانایی فیزیکی، فکری، روحی و فنی بتواند در این گردهمایی شرکت کند، تصریح کرد: مسابقات هان‌مادانگ شامل طیف وسیعی از مهارت های تکواندوست و جذابیت خاصی برای اساتید طراز اول جهان دارد.

رئیس هیئت تکواندوی استان اردبیل با بیان اینکه مسابقات هان‌مادانگ جشنواره یا نمایشگاه بین المللی تکواندوست، تصریح کرد: هان‌مادانگ محل مناسبی برای ارائه دستاوردهای فنی نوین تکواندوست و با برگزاری این مسابقات هر سال تکنیک‌ها و روشهای نوینی برای تمرین و اجرای این هنر رزمی به وجود می آید.

خوشروزی به تحولات فدراسیون تکواندو اشاره و اظهار کرد:: پیش از این دوره آموزشی داوری رشته هان‌مادانگ برگزار نمی شد که با تدبیر هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو دوره های آموزشی این رشته پرطرفدار تکواندو از امسال به صورت منطقه ای برگزار می شود تا مربیان و داوران بیشتنری از فرصت دانش افزایی در این رشته مهیج و فنی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در سال جاری در تقویم اموزشی فدراسیون تکواندو میزبان دوره آموزشی منطقه ای درجه ۳ هان‌مادانگ انتخاب شده بود، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با حضور ۳۹ نفر از استان های اردبیل و گیلان به مدت سه روز در خانه تکواندو استان اردبیل برگزار شد.

رئیس هیئت تکواندوی استان اردبیل تصریح کرد: پذیرفته شدگان این دوره آموزشی می‌توانند در مسابقات هان‌مادانگ کشوری به قضاوت بپردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1003298

مهمترین اخبار ایران و جهان: