نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 10:53

امروز آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی است

مهلت ثبت نام در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی درسال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ ساعت ۲۴ امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی درسال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود.

فرصت ثبت نام در این آزمون از ۱۰ دی ماه آغاز شده است و ساعت ۲۴ امروز ۱۷ دی ماه پایان می یابد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص تبصره یک بند «ح» شرایط اختصاصی صفحه ۷ دفترچه راهنمای شرکت در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، این تبصره تاکنون در مراجع قانونی تصویب نهایی نشده است و در صورتیکه تصویب نهایی شود، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام و در این دوره از آزمون اجرا می شود.

همچنین قابل ذکر است چنانچه تبصره فوق تصویب نشود، ماده ۸ آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر وزارت بهداشت به قوت خود باقی است.

در بند «ح» دفترچه راهنمای شرکت در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی و تبصره آن آمده است:

«ح) افرادی که با استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم در دوره پزشکی عمومی پذیرفته شده اند، مطابق قانون برقراری عدالت آموزشی، صرفا در صورت گذراندن حداقل نیمی از مدت تعهدات خود مجاز به شرکت در آزمون مقطع بالاتر خواهند بود.

تبصره : افرادی که با استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم در دوره پزشکی عمومی پذیرفته شده اند و حائز شرایط آیین نامه استعداد درخشان هستند، صرفا در همان سال فارغ التحصیلی مجازند در آزمون دستیاری تخصصی در رشته های مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی محل تعهد شرکت کنند و در صورت قبولی، مجموع تعهدات دو مقطع را پس از فارغ التحصیلی در محل تعهد خدمت سپری کنند.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 959710

مهمترین اخبار ایران و جهان: