نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 17:50

حمایت اوراسیا از توسعه حمل‌ونقل مواد غذایی و کشاورزی در کریدور شمال- جنوب

در نشست‌های شورای دولتی اوراسیا توسعه حمل‌ونقل مواد غذایی و محصولات کشاورزی در محور شمال-جنوب (ترکمنستان، ایران، امارات و هند) در پروژه ادغام مشترک «اوراسیا آگرواکسپرس» توافق شد.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در نشست‌های شورای  دولتی اوراسیا گسترش حمل و نقل مواد غذایی و محصولات کشاورزی در محور شمال-جنوب توافق شد.

رؤسای دولت‌های کشورهای اتحادیه اوراسیا از پیشنهاد کمیسیون اقتصادی برای گنجاندن حمل و نقل در کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب در مسیر ترکمنستان، جمهوری اسلامی ایران و  امارات متحده عربی و  هند در پروژه ادغام مشترک «اوراسیا آگرواکسپرس» حمایت کردند.

شایان ذکر است با تغییر جهت تعدادی از مسیرهای حمل و نقل، تقاضا برای کریدور شمال-جنوب به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. ارسال محموله‌ها در چارچوب این پروژه به ایران و هند جذابیت مقصد را تایید می‌کند.

«آندره اسلپنف» وزیر بازرگانی اتحادیه اروپا گفت: کشورهای ما در اینجا پتانسیل زیادی برای گسترش ترانزیت و صادرات خود دارند.

لازم به ذکر است که  پروژه آگرواکسپرس اوراسیا یک راه آهن کانتینری سریع و عرضه چندوجهی محصولات کشاورزی و مواد غذایی از کشورهای عضواوراسیا به بازارهای داخلی و خارجی است. این پروژه در 25 فوریه 2022 راه اندازی شد، در مجموع در سال 2022،حدود 525.5 هزار تن گوشت مرغ و گاو، شیرخشک، روغن و چربی، میوه و سبزیجات و حبوبات حمل شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1020710

مهمترین اخبار ایران و جهان: