نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 21:15

تامین نیاز 10 هزار تنی پرمنگنات پتاسیم کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت تکمیل زنجیره تولید گفت: شرکت آنا کیمیا منگنز نیاز ۱۰ هزار تنی پرمنگنات پتاسیم کشور را رفع خواهد کرد که دانش آن هم در زنجان تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در آئین افتتاح فاز ۳ شرکت آنا کیمیا منگنز زنجان با بیان اینکه صنعت از آغاز سال تا کنون بیش از ۱۱۰ برنامه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی دارد، اظهار کرد، از بین این طرح‌ها ۷ طرح اثرگذار معرفی شده که با نگاه و استراتژی زنجیره تولید و تامین ارزش، اشتغال و دانش‌بنیان برای افتتاح انتخاب شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره چیدمان انجام شده برای افتتاح‌ صنایع افزود: صنایعی که ارزش زنجیره تولید و دانش داشته باشند در برنامه‌های افتتاح ایام دهه فجر دیده شده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت تکمیل زنجیره تولید افزود: شرکت آنا کیمیا منگنز نیاز ۱۰ هزار تنی منگنز کشور را رفع خواهد کرد که دانش آن هم در زنجان تولید شده است.
همچنین رضا هدایتی، مدیرعامل شرکت آنا کیمیا منگنز زنجان در این آئین اظهار کرد: باید برای معانی کلماتی مانند کارآفرین، سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار فکری شود چرا که این کلمات معانی مربوط به خود را دارند.

مدیرعامل شرکت آنا کیمیا منگنز زنجان پرقانونی را از عوامل وقوع فساد دانست و گفت: ما فعالان اقتصادی شبیه شمشیرزن یک دست هستیم که بخشی  از توان خود را صرف رفع مشکلات ناشی از پرقانونی و همچنین وضع قوانین ناشی از وقوع حوادث می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از قوانین موجود خود به خود مشکلی ندارند، ولی در مرحله نگارش آئین نامه دچار مشکل می‌شوند، چرا که نویسندگان این آئین‌نامه دو شغله و به دنبال منافع خود هستند و آئین‌نامه‌ها را به نفع خود تدوین می‌کنند، افزود: تولیدکنندگان در اجرای قوانین در مراحل کارشناسی و مدیریت هم مشکلاتی دارند، که نهادهای نظارتی را بهانه می‌کنند و یا اینکه میزدوستی کارشناس مربوط است کار را به ستاد تسهیل عودت می‌دهند که باید در این رابطه بگویم که همه ادارات را تعطیل کنید و امور را به ستاد تسهیل واگذار کنید.
هدایتی به یک طرفه بودن روابط بین بخش خصوصی با دولتی‌ها به نفع دولتی‌ها اشاره کرد و گفت: این مسائل باید گفته شود، چرا که همه ما در یک جبهه هستیم و باید برای حل مشکلات راه‌کاری پیدا کرد.
وی با تشریح مشکلات خود برای راه‌اندازی فازهای مختلف شرکت از جمله تحمیل هزینه‌های مازاد افزود: این مشکلات ناشی از تحریم‌های داخلی است، والا تحریم‌ کنندگان خارجی که اجنبی هستند و نباید از آنها انتظاری داشت.
رئیس شرکت آنا کیمیا منگنز زنجان با بیان اینکه کارآفرینان هم مشکلاتی دارند، تصریح کرد: نداشتن یک تشکل ازجمله مشکلات کار با کارآفرینان است.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1021198

مهمترین اخبار ایران و جهان: