نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 15:57

معاون گردشگری کشور هفته آینده به اردبیل سفر می‌کند

اردبیل- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی گفت: معاون گردشگری کشور هفته آینده برای انجام بررسی ها و هماهنگی‌های« رویداد اردبیل۲۰۲۳» به اردبیل سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با بیان اینکه رویداد گردشگری بزرگی با شروع سال ۲۰۲۳ میلادی در استان اردبیل آغاز می‌شود، اظهار کرد: معاون گردشگری کشور هفته آینده برای انجام بررسی‌ها و هماهنگی‌های «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» به اردبیل سفر می‌کند.

وی افزود: اولین هدف در رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان به کشورهای عضو این سازمان است که باید اهتمام مسئولان و دستگاه‌های استان اردبیل در این راستا پررنگ‌تر باشد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به تغییر مبدا و مقصد سفرها در سطح کشور بیان کرد: باید برای استفاده هرچه بیشتر از مواهب طبیعی، تاریخی و گردشگری کشور آمادگی کامل داشته باشیم.

واحدی با بیان اینکه مرمت، حفظ حریم آثار تاریخی و رعایت قوانین مربوط به حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با جدیت پیگیری شود، افزود: اهمیت اداره کل میراث‌فرهنگی بر هیچکس پوشیده نیست چرا که حوزه‌های فعالیت این اداره کل ارزان‌تر از صنعت‌های دیگر است و می‌تواند تأثیر خوبی در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم با تقدیر و تشکر از زحمات «فردین عینی» سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل «حسن محمدی ادیب» به عنوان مدیرکل جدید این اداره منصوب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942298

مهمترین اخبار ایران و جهان: