نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 17:04

۱۷۰۰ میلیون یورو فرصت سرمایه گذاری در ۳ شهر مازندران شناسایی شد

بابل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران از شناسایی فرصت سرمایه گذاری به ارزش هزار و ۷۲۲ میلیون یورو در سه شهرستان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید اسماعیل هاشمی بعدازظهر پنجشنبه در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان که با محوریت شهرستان‌های بابل، بابلسر و فریدونکنار در بابل برگزار شد، با عنوان اینکه مهم‌ترین شاخص در دنیا توسعه انسانی است که در مازندران این میزان هشت دهم درصد است و استان مازندران به لحاظ عددی با بسیاری از کشورها برابری می‌کند، خاطرنشان کرد: ۳۳۶ هزار میلیارد ریال تولید ناخالص داخلی این سه شهرستان می‌باشد که سهم بابل ۱۴ درصد و بابلسر ۴..۲ فریدونکنار ۲.۴ است.

وی ادامه داد: شهرستان بابل بالغ بر ۲۶۰ هکتار و ۳۴۶ واحد صنعتی فعال دارد و با ۵۶۰ هزار تن مرکبات رتبه اول تولید مرکبات استان را داراست و در المپیاد علمی سال ۹۹ بابل ۶ مدال را به تنهایی کسب کرده است.

هاشمی افزود: ۲۱۷ فرصت سرمایه گذاری در این شهرستان توسط بخش خصوصی شناسایی شده است و قرارداد فاینانس برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با دستور وزیر نیرو با مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان نهایی شده است که اولین فاینانسی است که منجر به عقد قرارداد شده است.

این مسئول تصریح کرد: در بخش سرمایه گذاری خارجی امسال ۶ مجوز صادر شده است و این در حالی است که در طول ۴۳ سال ۴۱ محوز صادر شده است.

هاشمی افزود: در عرض ۳ ماه ۴ همایش سرمایه گذاری در ۱۱ شهرستان استان برگزار شد و فضای سرمایه گذاری در استان از شرایط مناسبی برخوردار است و رتبه پنجم را داریم در کل کشور که تاکنون ۶۰۵ فرصت سرمایه گذاری به ارزش چهار هزار و ۴۱۲ میلیون یورو در استان شناسایی شده است.

وی با بیان این که در این ۳ شهرستان بیش از هزار و ۷۲۲ میلیون یورو سرمایه گذاری شناسایی شده است که ۱۳۴ فرصت برای بابل و ۴۹ فرصت برای بابلسر و ۳۷ فرصت برای فریدونکنار می‌باشد، اظهار کرد: همایش سرمایه گذاری رزمایش استانی شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و اطلاع رسانی از زیرساخت هاست که طبقه بندی از فرصت‌ها و شناسایی مزیت‌ها و ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری بالقوه یکی از راهبردهای مهم در برگزاری این همایش‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957054

مهمترین اخبار ایران و جهان: