نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 11:05

کاهش شدید ثروت میلیاردرهای روس پس از تحریم‌ها

بر اساس آخرین برآوردهای نشریه فوربس، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین علیه اتباع روسیه اعمال شد، فهرست ثروتمندترین افراد این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین برآوردهای نشریه فوربس، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین علیه اتباع روسیه اعمال شد، فهرست ثروتمندترین افراد این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

علاوه بر این، داده‌های ردیابی شده توسط این مجله نشان می‌دهد کسانی که در صدر فهرست ثروتمندان روس قرار داشتند، شاهد کاهش شدید ثروت خود بوده‌اند.

الکسی مورداشوف، رئیس غول صنعت فولاد روسیه موسوم به سورستال Severstal، با کاهش 11.1 میلیارد دلاری ثروت خود در سال 2022 و رسیدن آن به 18.4 میلیارد دلار، نفر اول در فهرست بزرگترین بازندگان روس قرار گرفته است.

نشریه فوربس روسیه روز سه‌شنبه گزارش داد: تحریم‌های غرب بسیاری از (میلیاردرها) را مجبور کرده است تا امپراطوری‌های چند میلیارد دلاری خود را با کمک مالی نجات دهند، در حالی که سقوط بازار سهام تخمین‌ ثروت آن ها را کاهش داده است.

این نشریه افزود 68 تاجر روسی که سرمایه آنها در دسامبر 2022 از یک میلیارد دلار فراتر بود، شاهد کاهش ثروت خود در طول سال گذشته بودند.

در فهرست این بازندگان، پس از مورداشوف، تاتیانا باکالچوک، مدیر عامل بزرگترین غول تجارت الکترونیک و تحویل کالای روسیه موسوم به وایلدبریز، قرار دارد که دارایی او تقریباً به نصف و به 4.7 میلیارد دلار رسید.

اولگ تینکوف، بنیانگذار بانک Tinkoff، که فاش کرد در ماه اکتبر از تابعیت روسیه صرف نظر کرده است، 5.9 میلیارد دلار ضرر کرد. طبق گزارش ها، ثروت او تا پایان سال گذشته میلادی حدود 870 میلیون دلار بود.

رومن آبراموویچ، مالک سابق باشگاه فوتبال چلسی انگلیس، با از دست دادن حدود 5.6 میلیارد دلار در رتبه چهارم از نظر زیان مالی قرار دارد. ثروت آبراموویچ 8.7 میلیارد دلار گزارش شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 974010

مهمترین اخبار ایران و جهان: