نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 14:45

سرمای هوا در آوج رکورد زد؛ دمای هوا به منفی ۱۳ درجه رسید

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: تا اوایل هفته آینده با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در پاره‌ای مناطق به ویژه ارتفاعات شاهد افزایش ابر، بارش برف پراکنده و پدیده مه خواهیم بود و استقرار هوای بسیارسرد در استان ادامه دارد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه بارش برف و استمرار هوای سرد تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد، اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا اوایل هفته آینده با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در پاره‌ای مناطق به ویژه ارتفاعات شاهد افزایش ابر، بارش برف پراکنده و پدیده مه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی تا اوایل هفته آینده استقرار هوای سرد را پیش رو داریم، گفت: بر این اساس از شامگاه امروز پنج‌شنبه تا شنبه 24 دی‌ماه شاهد در پاره‌ای مناطق به ویژه ارتفاعات شاهد بارش برف و استقرار هوای مه‌آلود هستیم که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد. بنابراین هم‌استانی‌ها باید در ترددهای جاده‌ای نکات ایمنی را رعایت کنند و کوهنوردان هم از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به حاکم شدن موج بی‌سابقه سرما در نقاط مختلف استان قزوین تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوا در شهرستان آوج به منفی 13 درجه سانتی‌گراد رسید که نشان‌دهنده یک رکورد جدید در حاکمیت توده هوای بسیارسرد در استان قزوین است. از طرفی دمای شهر قزوین هم به منفی 8 درجه سانتی‌گراد و تاکستان هم به منفی 7 درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به سرمای شدید هوا انجام کار در فضای باز خطرات جانی جدی در پی دارد و به همین خاطر کارفرمایان باید هر گونه فعالیت شغلی در فضای باز را تعطیل کنند. در ضمن با توجه به کاهش دید افقی ناشی از مه و لغزندگی جاده‌ها رانندگان باید در سفرهای برون‌شهری به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی احتیاط حداکثری را رعایت کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

هوای آبیک و قزوین برای گروه‌های حساس ناسالم شد

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین از تشدید احتمال سرمازدگی محصولات گلخانه‌ای و واحدهای دامی خبر داد و گفت: با توجه به تداوم حاکمیت هوای بسیارسرد در استان قزوین خطر سرمازدگی جدی‌تر از قبل گلخانه‌ها و واحدهای دام و طیور را تهدید می‌کند و سازمان جهادکشاورزی باید تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از سرمازدگی گلخانه‌ها و تلف شدن دام‌ها را تدارک ببیند.

شیخ‌الملوکی همچنین درباره وضعیت آلودگی هوا ادامه داد: با توجه به وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته شده، اما در آبیک شاخص روزانه آلایندگی روی عدد 119 پی‌پی‌ام و در قزوین هم روی عدد 104 پی‌پی‌ام قرار دارد و هوای این 2 شهرستان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 972798

مهمترین اخبار ایران و جهان: