نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 17:59

۸۵۶ قریه علوی غصب شده در مازندران شناسایی شد

نوشهر- مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان مازندران از شناسایی ۸۵۶ قریه که املاک مردم توسط خاندان منحوس پهلوی در آن غصب شده بود خبر داد و گفت: اسناد این املاک به مردم واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قلی زاده عصر پنجشنبه در واگذاری چهار هزار و ۶۰۰ سند املاک علوی به مردم غرب مازندران در نوشهر با اشاره به شناسایی ۸۵۶ قریه علوی غصب شده و ارائه اسناد املاک آن به مردم اظهار داشت: ارزش ریالی این اراضی هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان است.

وی وسعت اراضی را ۶۱ هکتار بیان کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۴۲۰ فقره سند مالکیت املاک علوی به مردم داده شده بود و امروز این میزان به چهار هزار و ۶۰۰ فقره رسیده است.

وی ارائه اسناد املاک علوی به صورت رایگان را از راهبردهای بنیاد برشمرد و گفت: این املاک به صورت رایگان به اقشار ضعیف و افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی داده می‌شود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه ساری نیز با اشاره به اینکه املاک پهلوی و سلطنتی امروز به‌عنوان املاک ملت به مردم واگذار می‌شود، گفت: فرق بین نظام پهلوی و نظام انقلاب همین است زیرا آنچه که بنیاد مستضعفان در اختیار داشت وقتی که فهمید بخشی از آنها مال غصب شده ملت است، دین خود را مقدم کرده و اینها را تحویل ملت داده است.

آیت الله محمدی لایینی ضمن تقدیر از برداشته شدن این گام استانی، تاکید کرد: ۴ هزار و ۶۰۰ سندی که امروز در حال واگذاری است به‌واسطه تلاش زیادی انجام شده است، امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و جامعه هدف و شخصیت‌ها که مقصد هستند را توسعه کیفی و کمی بدهند و حق و حقوق را به صاحبان واقعی زمین برسانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: شکرانه این نعمت که گوشه‌ای از خدمات و نعمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است این است که ما باید در ۲۲ بهمن پیش رو حضوری جانانه و همگانی داشته باشیم و شکر نعمت همین است.

وی با بیان اینکه باید به شکرانه ابن نعمات جشنی مردمی در ایام دهه فجر برگزار کنیم، اذعان کرد: این ملت فهیم پای این انقلاب ایستاده است زیرا بزرگترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی این ملت هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015454

مهمترین اخبار ایران و جهان: