نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 16:59

کشف بیش از ۵۰۲ میلیون تومان انواع داروی قاچاق در گمرک مرزی دوغارون

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: بیش از ۵۰۲ میلیون تومان انواع داوری قاچاق از مسافران حین خروج از کشور در این معبر زمینی کشف شده است.

سیدحسن رحیمی زاده در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون، میزان ۵۰۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان انواع دارو از مسافران در این معبر مرزی و زمینی کشف شده است که درحال قاچاق به خارج از کشور بوده اند.

وی گفت: این مقدار کشفیات شامل ۳۷ نوع دارو و مواد دارویی می شود که می توان عمده آنها را ۱۱ هزار عدد آمپول هپارین سدیم، هزار و ۸۰۰ عدد پرگابالین، ۹۰۰ عدد کپسول نوافن، ۷۱۵ عدد سوزن و نخ دندانپزشکی، ۶۸۰ عدد آموکسی‌سیلین و ۲۰۰ عدد انسولین برشمرد.

مدیرکل گمرک دوغارون افزود: همچنین در این بازه زمانی در مجموع مقدار ۳۳ کیلوگرم مواد مخدر شیشه، حشیش و تریاک جاساز در لباس و بار همراه مسافر توسط ماموران حفاظتی گمرک در سالن مسافری کشف و ضبط شده است.

رحیمی زاده با اشاره به قاچاق کالا به داخل کشور بیان کرد: تعداد ۸۷۰ قلم انواع کالا از افغانستان توسط مسافران خارجی و داخلی ترددکننده در مرز دوغارون، به داخل کشور قاچاق شده است که کارشناسان ارزش آنها را ۴۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان براورد کرده اند.

وی اضافه کرد: این میزان کالای قاچاق ورودی به کشور شامل ۱۷۰ کیلوگرم البسه مستعمل، ۴۸ عدد نوشابه انرزی زا، ۵۰ متر پارچه، ۵۱۰ عدد لوازم آرایشی، پنج دستگاه گیرنده ماهواره، ۲۰ کیلوگرم ناس، ۵۴ جعبه سیگار و ۱۳ کیلوگرم مغز بادام می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 948098

مهمترین اخبار ایران و جهان: