نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 15:43

۵۰۰ هزار غذای گرم در میان زلزله‌زدگان خوی توزیع شد

ارومیه - رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم توسط مواکب اربعین حسینی بین زلزله‌زدگان خوی توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین حسینی در این زمینه افزود: بعد از وقوع زلزله‌های ۱۳ مهرماه و ۲۸ دی ماه و ۸ بهمن ماه سال جاری در خوی، مواکب اربعین حسینی از سراسر کشور از اولین ساعات به کمک زلزله‌زدگان شتافتند.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۸ دی ماه مواکب با تهیه امکانات رفاهی (پتو، چادر،....) و تهیه غذای گرم در وعده‌های نهار و شام در شهر و روستاها در خدمت مردم بودند و با بروز زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی تعداد موکب‌ها افزایش یافته و روزانه نزدیک به ۴۰ هزار پرس غذا توزیع می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی بیان کرد: مواکب اربعین حسینی در تمامی حوادث و بلایای طبیعی با حضور به‌موقع در اقصی نقاط کشور همیشه پای کار بوده و بدون ادعا در خدمت مردم ایران اسلامی هستند.

حسینی با بیان اینکه شیطنت‌ها و شایعاتی در سطح جامعه در خصوص استفاده از بودجه دولتی در مواکب حسینی وجود دارد، تصریح کرد: برای مدیریت مواکب حسینی هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌شود و تمام هزینه‌ها توسط مردم و خیرین پرداخت می‌شود که این نوع همکاری مردم و کمک مردم در سطح جهان نمونه و الگو است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1018598

مهمترین اخبار ایران و جهان: