نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 23:17

مأموریت بسیج در مسائل فرهنگی اولویت دارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان گفت: طبق بیانات رهبر انقلاب بسیج قبل از آنکه یک نیروی امنیتی باشد یک نیرو و لشکر فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، روح اله صنعتکار فرمانده سپاه اردستان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده حوزه بسیج امام علی (ع) اردستان، اظهار داشت: شهید نواب صفوی که امروز نیز سالروز شهادت وی بوده، از افراد بزرگی است که رهبر معظم انقلاب وی را الگوی خود دانسته و این شهید بزرگوار به دست رژیم پهلوی به شهادت رسید.

وی افزود: همه ما مدیون شهدا و انسان‌های بزرگواری همچون شهید نواب صفوی هستیم زیرا اگر حرکت‌های جهادگونه این شخصیت‌ها و به‌ویژه شخصیت‌های انقلابی نبود شاید انقلاب ما در شیب پیروزی قرار نمی‌گرفت.

صنعتکار با اشاره به مبارزه شهید نواب صفوی با بسیاری از دشمنان و انگلیس، خاطرنشان کرد: این شهید در نامه‌ای به رزم‌آرا گفت که صنعت نفت را ملی اعلام کند و اگر تلاش‌های این شهید بزرگوار نبود نهضت نفت ملی نمی‌شد که این موضوع در کتاب‌های تاریخ دانش آموزان نیامده و فقط از آقای کاشانی و مصدق گفته‌شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان با اشاره به لزوم همکاری بسیجیان با فرمانده جدید حوزه، تأکید کرد: ظرفیت شهر اردستان ده‌ها برابر بیشتر از آن چیزی است که اکنون وجود دارد و متأسفم از این موضوع که گاهی اوقات رخوت‌هایی را در شهرستان مشاهده می‌کنیم و این شهر نیاز به تحرک و تحول بیشتر دارد.

وی بابیان اینکه مأموریت بسیج تنها در مسائل امنیتی نیست، بیان کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب بسیج قبل از آنکه یک نیروی امنیتی باشد یک نیرو و لشکر فرهنگی است و در دستورالعمل ابلاغی توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سند اعتلای بسیج و در ادامه بیانیه گام دوم انقلاب 9 قرارگاه وجود دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان ادامه داد: در این 9 قرارگاه موجود در سند اعتلای بسیج بالغ‌بر ۲۸ مورد مأموریت برای بسیج عنوان‌شده که یک مورد آن امنیتی و سایر آن در موارد دیگر است.

صنعت‌کار خاطرنشان کرد: بسیج در زمینه‌های مختلفی ازجمله محرومیت‌زدایی، توزیع جهیزیه، مسائل تبیینی و دانش‌آموزان و دانشجویان خدمات ارائه می‌کند و همچنین باید از ظرفیت پیشکسوتان بسیج در راستای انجام خدمات و فعالیت‌ها استفاده کرد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات سرگرد پاسدار داود عصار زاده تقدیر و سروان پاسدار محمدرضا عصار زاده به‌عنوان فرمانده جدید حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) اردستان معارفه شد.

پایان پیام/63025/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 983554

مهمترین اخبار ایران و جهان: