نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 11:15

ورود سامانه بارشی قوی در پایان هفته به ایلام

ایلام-رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام از ورود سامانه قوی در اواخر هفته جاری به استان ایلام خبر داد.

مجتبی میهن پرست در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سامانه قوی بارشی از اواسط روز چهارشنبه هفته جاری وارد استان می‌شود، گفت: عمده بارش‌ها در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود و در طول روز جمعه نیز با توجه به وجود رطوبت در هوا بارش‌ها به صورت پراکنده و تضعیف شده است.

وی افزود: بارش باران، رگبار، رعد و برق، مه آلودگی در گردنه‌ها و نواحی پست، وزش باد، احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر از جمله پیامدهای جوی این سیستم خواهد بود.

میهن پرست ادامه داد: مدت فعالیت سامانه دمای روزانه افت محسوس و بعد از عبور موج بارشی دمای شبانه و صبحگاهی کاهش پیدا می‌کند و یخبندان صبحگاهی تشکیل می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام با بیان اینکه آبگرفتگی مسیل‌ها و معابر، طغیان رودخانه‌ها و لغزندگی مسیرها از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود، اضافه کرد: مردم از حضور در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و تردد غیر ضروری اجتناب و رانندگان هنگام عبور از جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها با توجه به لغزندگی و مه آلودگی طول مسیر با احتیاط و همراه داشتن تجهیزات ایمنی رانندگی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 951810

مهمترین اخبار ایران و جهان: