نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 11:40

جان‌فدا| معاون سازمان بسیج: «حاج قاسم» انقلاب اسلامی را به همه جهان شناساند

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا امروز نتوانسته‌ایم حاج قاسم سلیمانی را خوب معرفی کنیم؛ او کسی بود که انقلاب اسلامی را به همه جهان شناساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز هم‌زمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی در یادواره سپهبد شهید سردار سلیمانی و 200 شهید شهرستان سرخه در هیأت سیدالشهدا (ع) سرخه اظهار کرد: جنگ به خودی خود مخرب و خسارت‌آور است؛ اما باید دانست چه شد که جنگ تحمیلی محنت‌بار به دفاع مقدس تبدیل شد و ما امروز از ایثارگران خود تجلیل می‌کنیم؟

وی بیان کرد: شکل، رمز و اسم گردان‌های ما و نگاه رزمندگان در جنگ رنگ و بوی اعتقادی داشت و بر اساس استعمار و استثمار و زیاده‌خواهی و طمع شکل نگرفته بود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: محیط جبهه دانشگاه ایثار و شهادت، گذشت و فداکاری، برابری و جهاد با نفس بود.

معروفی افزود: هشت سال دفاع مقدس، جنگ تن‌به‌تن نبود؛ بلکه جنگ تن با تانک بود و ما معجزه را نه با چشم دل، که با چشم سر دیدیم؛ شب‌های کربلای ۵ شب قدر جمهوری اسلامی بود که پشت سر گذاشته شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشوراست، تصریح کرد: اسلام ما اسلام اهل‌بیتی است؛ در عاشورا عقاید آن ۷۲ تن تغییر نکرد؛ چون الگوی آنان، امام حسین (ع) بود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین همچنین اضافه کرد: تا امروز نتوانسته‌ایم حاج قاسم سلیمانی را خوب معرفی کنیم؛ او کسی بود که انقلاب اسلامی را به همه جهان شناساند.

معروفی بیان کرد: سردار دل‌ها توصیف دقیقی است و حاج قاسم سلیمانی در دل‌های مردم منطقه جای دارد. اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم را معرفی کنیم، ابتدا باید خود حاج قاسم را معرفی کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی گفت: گذشت از مال، گذشت از آبرو و گذشت از عزیزان یه ویژگی مهم شهید سلیمانی است. گذشت از جان از ویژگی‌هایی بود که به عینه در حاج قاسم وجود داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب عاشورا و اهل‌بیت (ع) است و او نگاه‌ها را در سطح جهان تغییر داد. شهید سلیمانی ریشه‌های غده سرطانی داعش را کند تا اسلام را وارونه جلوه ندهند.

معروفی اضافه کرد: نظام فکری حاج قاسم سلیمانی، اطاعت از حکیم فرزانه انقلاب، تقریب و اتحاد مذاهب، تلاش در جبهه حق، دستگیری از دیگران، خدمت به خلق و عبور از نفس بود.

وی گفت: حاج قاسم تکه تکه شد؛ چون با خدا معامله کرده بود و دشمن قلب یک سرباز راستین اسلام را زد؛ ولی میلیون‌ها قلب به دنبال آن بیدار شد.

پایان پیام/2568/ح/

منبع: فارس
شناسه خبر: 951898

مهمترین اخبار ایران و جهان: