نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 20:09

طرح عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری با استانداردهای بین المللی آغاز شد

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری با استاندار های بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجیدسلطانی مدیرکل شرکت مخابرات ایران در آیین آغاز نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در آذربایجان‌غربی  اظهار داشت:طرح عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری با  استاندارهای بین المللی آغاز شد که استان آذربایجان‌غربی جز هشت استان‌ برتر کشور است.

وی با بیان اینکه طی خرداد ماه کارهای مطالعاتی طرح در استان آغاز و توسط مدیر شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی مصوب شده بود عنوان کرد: این طرح تحت استانداردهای بین‌المللی تدوین و طی امروز تفاهم نامه نهضت جهادی توسعه فیبر نوری امروز به امضاء استاندار آذربایجان‌غربی و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران رسید.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری در بخش خانگی، تجاری، صنعتی بتوانیم خدمت‌گذار خوبی برای مردم استان آذربایجان‌غربی باشیم.

سلطانی گفت: سرعت پهنای باند بالای ۵۰ مگ با فناوری فیبر نوری مسیر است و تعدادی از مشترکین استان به صورت آزمایشی خط را تهیه کرده و استفاده می‌کنند سرعت ۳۰۰ مگ بر ثانیه را تجربه کردند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد: مدت زمان اجرایی طرح ۲ سال در نظر گرفته شده است در این راستا استان آذربایجان‌غربی کار خود را به خوبی آغاز کرده است و این طرح به صورت هماهنگ در همه شهرستان‌های استان شروع شد که این اقدام اتفاق مبارکی است.

وی ادامه داد: اجرای عملیات نهضت توسعه فیبر نوری طرح جهادی است و توسعه فیبر نوری به اختصار «نجما»نامیده می‌شود .

این مقام مسوول عنوان کرد: افزایش تولید ناخالص ملی منوط به زنده شدن فناوری اطلاعات است و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی سرمایه‌گذاری زیادی می‌خواهد در این راستا ما در اتصال فیبرنوری عقب هستیم، فاصله‌ای بین پوشش و تعداد مشترک وجود دارد که بایستی به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم .

سلطانی ادامه داد: طرح توسعه فیبر نوری براساس الگوی کسب و کار بین الملی انجام شده است و اگر این طرح الگوی کسب و کار مناسبی نداشته باشد با شکست مواجه خواهد شد.

مدیر مخابرات شرکت ایران اضافه کرد: وضعیت بهره‌برداری خانوارها در پهنای باند کشور بر اساس بیست میلیون پوشش خانوار  است .

وی با اشاره به تاثیر سرمایه‌گذاری بر ایجاد شغل  بیان کرد:  در صنعت مخابرات ساخت شبکه پهن باند بر اشتغال تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ۱۲ سال گذشته در سود خالص شرکت مخابرات  ۹۲ درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران  با اشاره به طرح نجما گفت: در حال حاضر در آذربایجان‌غربی ۱۱ هزار ۲۶۱ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است و با اجرای ۲ هزار کیلومتر جدید سرعت ، کیفیت و امنیت اینترنت باند پهن استان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: طرح عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری با استفاده از منابع و  استاندار‌های بین المللی آغاز و  با الگوی کسب  و کار  پیش خواهیم رفت .

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 977110

مهمترین اخبار ایران و جهان: