نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 14:48

آغاز عملیات اجرایی نهضت اجرایی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات در آذربایجان غربی

مدیر مخابرات آذربایجان‌غربی گفت: در طرح نجما حجم در نظر گرفته ۲هزار کیلومتر با اعتبار ۵۰۰میلیارد تومانی و به مدت زمان ۲ سال در نظر گرفته شده است که سعی داریم این طرح عرض ۱۸ ماه به پایان برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه  چنگیز نوری مدیر مخابرات آذربایجان‌غربی در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در عرصه خدمت‌رسانی الگویمان بیانات مقام معظم رهبری است که خدمت به مردم عطیه اللهی است.

وی با اشاره به اینکه پنج شهید مخابراتی جزو شهدای دفاع مقدس است گفت: آذربایجان‌غربی استانی مرزی با ویژگی خاص است که ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد .

نوری با بیان اینکه در استان ۱۹ شهرستان برقرار است وشهرستان‌های چهار برج و باروق اخیرا اضافه شده است عنوان کرد: جمعیت روستایی بر جمعیت شهری غالب هستند.

مدیر مخابرات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۲ هزار نفر پرسنل فعال در بخش مخابرات دارد که از ظرفیت خوبی برخوردار است و در بخش مخابرات در استان تعداد تلفن ثابت ۲۹۰ مرکز  روستایی ۶۶ مراکز شهری فعال هستند.

وی با اشاره به ظرفیت نفوذ تلفن ثابت افزود: ظرفیت نفوذ ۲۷ درصد و و از شاخصه کشوری عقب‌تر هستیم و امیداست با اجرای شدن عملیات نجما و توسعه بیشتر فیبر نوری افزایش یابد .

نوری ادامه داد: در حوزه دیتا سه هزار مشترک فعال وجود دارد و از کیفیت و پایداری خوبی برخوردار است.

مدیر مخابرات آذربایجان‌غربی تصریح کرد : استان آذربایجان‌غربی در بخش فیبر نوری رتبه پنج کشوری را دارد بیش از ۱۱ کیلومتر فیبر نوری در استان و نزدیک ۸۳۳ کیلومتر فیبر مشترک  وجود دارد .

خاطرنشان می‌شود تفاهم نامه نهضت جهادی توسعه فیبر نوری امروز به امضاء استاندار آذربایجان غربی و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 976410

مهمترین اخبار ایران و جهان: