نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 23:38

حمایت هلال احمراستان اردبیل از 3538 بیمار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اعطای کمک هزینه درمان به 3537 بیمار در اردبیل طی سال جاری خبر داد.

حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هلال احمر استان، به ۳ هزار و ۵۳۸ اردبیلی کمک هزینه درمانی اعطا کرده است.

وی افزود: این کمک هزینه‌ها با اعتباری بالغ بر۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان صورت پذیرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: در طی این مدت ۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان خدمات حمایتی کمک هزینه درمانی بلاعوض نیز به ۳۴۸۵ نفر انجام شده است.

قویدل بیان کرد: امسال همچنین وام قرض ‌الحسنه ۵ ساله برای افراد نیازمند دارای هزینه‌های درمانی به ۵۳ نفر اهدا شده است که مبلغ این تسهیلات در مجموع ۲ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان جهادی خدمات رایگان پزشکی به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، گفت: در این اردوی جهادی به ۱۸۵ نفر از اهالی روستای آلیله شهرستان گرمی خدمات ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به این‌که پزشکان داوطلب، پرستار، ماما و تکنسین دارویی در این اردوی جهادی یاریگر هلال احمر بودند، افزود: در این اردوی جهادی خدمات پرستاری، مامایی و دارویی به صورت رایگان بود.

قویدل همچنین با اشاره به برگزاری ۶۳۶ دوره آموزشی با ۲۵۲۱۹ نفر فراگیر طی ۹ ماهه سال جاری، عنوان کرد: دوره های آموزشی جمعیت هلال احمر به صورت مستمر ادامه دارد.

پایان پیام/3727/

منبع: فارس
شناسه خبر: 961810

مهمترین اخبار ایران و جهان: