نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 12:15

۶ هزار کلاس درس در دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افتتاح ۶ هزار کلاس درس در قالب ۱۰۵۹ مدرسه در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تکریم بانوان و تجلیل مقام شامخ زن، اظهار کرد: زن تاریخ ساز بوده است و انتخاب روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن و مادر، انتخاب بسیار درستی بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ بانو در سازمان نوسازی مدارس کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: آغاز زندگی معنوی دانش‌آموزان کشور با مدرسه‌سازی شروع می کنیم و از این بُعد، سازمان نوسازی مدارس کشور بااهمیت است.

خان‌محمدی تصریح کرد: در شرایطی که هر روز برخی افراد، پمپاژ خبر منفی می‌کنند، هر روز تعدادی از دانش‌آموزان سرزمین ما در گوشه‌ای از کشورمان به دلیل دسترسی به تجهیزات آموزشی و مدرسه، لبختد می‌زنند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت پرسنل سازمان نوسازی مدارس کشور تشکر کرد و گفت: ۶ هزار کلاس درس در قالب ۱۰۵۹ مدرسه در دهه فجر افتتاح شود که بخشی از آن در مدارس روستایی با دانش‌‌آموز کمتر و بخشی در شهرها افتتاح می‌شود.

خان محمدی با بیان اینکه این مدارس در همه استان‌ها پراکنده است، گفت:  این مدارس در  ۱۶ استان بیشتر ساخته شده است.

وی افزود: اکنون با پدیده مهاجرت رو به رو هستیم که  موضوعی برون دستگاهی است که به دلیل خشکسالی  و مسائل زیستی به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند بنابراین در ۲۶ شهرستان مشکل ایجاد شده که در یک برنامه سه سال می‌خواهیم حل کنیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به بهارستان دستور ساخت ۱۰ مدرسه با ۵۰ کلاس درس داده شد که فرآیند ساخت سریع انجام شده و تا مهر تحویل داده می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 969954

مهمترین اخبار ایران و جهان: