نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 11:04

قله‌های جهاد تبیین با سواد رسانه‌ای پیموده می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران گفت: جامعه امروز به شدت به رسانه وابسته بوده و خوراک روزانه خود را از این مجرا دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالمهدی حق‌‌شناس صبح امروز به مناسبت روز بسیج رسانه در نشست کنفرانسی اعضای بسیج رسانه مازندران  با رییس سازمان بسیج مستضعفین کرد: در این برهه که با حجم بالای اخبار و اطلاعات دست و پنجه نرم می‌کنیم و محصور دنیای دیجیتال هستیم، نقش مهم رسانه‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود؛ چرا که رسانه‌های صادق و پشتیبان می‌توانند تمیزِ نور و تاریکی کنند.  

وی افزود: همچنین سواد رسانه‌ای حلقه مفقوده فضای کنونی، ضرورتی انکارناپذیر است که جامعه به آن نیاز مبرم دارد و باید در این مبحث، گام‌های اساسی برداشته شود. 

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران بیان کرد: در زمانه امروز که افراد با انبوهی از اطلاعات درست و نادرست مواجه هستند و سردرگمی در این وانفسای اخبار بیشتر از همیشه متصور است، توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین راهگشاست و برای رسیدن به قله‌های تبیین نیز نیازمند ارتقا سواد رسانه‌ای هستیم.   

حق‌شناس یادآور شد: در سالروز تشکیل سازمان بسیج رسانه (۲۱ دی ماه) بار دیگر تاکید می‌کنیم مهم‌ترین فلسفه تشکیل بسیج رسانه تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی بوده و هم‌اکنون ایجاد جبهه واحد انقلابی مهم‌ترین سیاست این سازمان است. 

وی تصریح کرد: هماهنگــی در بیــن رســانه‌ها و اتحادشان در جبهه انقلاب، خنثی‌سازی توطئه‌ها در جنگ نرم و نیز تربیت خبرنگاران انقلابی در طول ســال‌های گذشــته مورد توجه ســازمان بســیج رسانه مازندران بــوده اســت؛ امــا از رفع مشــکلات و دغدغه‌های اهالی مطبوعات بــا به‌کارگیری تمــام توان و ظرفیت‌های موجود نیز غافل نشدیم. 

  رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران با قدردانی از تلاش‌های اهالی رسانه مازندران در زمینه پرسشگری، مطالبه‌گری و روشنگری، خواستار پرداخت بیشتر به مسائل و چالش‌های روزمره مردم هستیم تا پیوند جامعه با رسانه‌های خودی عمیق‌تر شده و به آسانی تحت تاثیر اخبار و اطلاعات دست‌کاری شده قرار نگیرند و صراط را تشخیص دهند که امید است در سایه اتحاد و همدلی، تنگناها را پشت سر بگذاریم و روزهای خوشی را کنار هم رقم بزنیم.   

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 969710

مهمترین اخبار ایران و جهان: