نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 08:43

طرحی برای توانمندسازی بانوان کشور

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح یاس جهت توانمندسازی بانوان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد گلفشان، با اشاره به فعالیت‌های متنوع در حوزه بانوان در این سازمان، مهم‌ترین اقدامی را که در حوزه بانوان انجام می‌شود، گفت: در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر همه فعالیت‌ها خارج از بحث جنسیت و برای همه افراد انجام می‎‌شود، اما یکی از طرح‌های مهم این سازمان، طرح یاس است که مخصوص بانوان است.

وی ادامه داد: در جمعیت هلال‌احمر، گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه در جامعه با تقویت فرهنگ نوع‌دوستی بین مردم انجام می‌شود تا در زمان حادثه اعضای آموزش‌دیده خانه‌های هلال نقش مؤثری در انجام مأموریت خود در حوزه امدادرسانی داشته باشند.

گلفشان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اجرای طرح ملی یاس، افزود: با توجه به اشاعه این فرهنگ، این طرح با هدف ایجاد آمادگی در برابر مخاطرات با آموزش کمک‌های اولیه ویژه بانوان رده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال، مورد حمایت کمیته امداد امام (ره) و با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال در هر استان، انجام می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه استقبال از طرح بیشمار بوده است، عنوان کرد: در همین راستا، بسیاری از بانوانی که پیش از این، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرار داشتند و خود روزی تحت آموزش بودند، حال سرپرست خانه‌های هلال‌اند و خود در حوزه آموزش فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964454

مهمترین اخبار ایران و جهان: