نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 18:07

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب و خاک خراسان‌شمالی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای بخش آب و خاک و هزار میلیارد تومان برای ایجاد خط اعتباری ویژه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز علی بهنام فر، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای بخش آب و خاک و هزار میلیارد تومان برای ایجاد خط اعتباری ویژه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در سفر رییس جمهور به استان مصوب شد.

وی گفت:  تاکنون خط اعتباری برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی که هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود به این سازمان ابلاغ نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی افزود:‌ ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزرات جهاد کشاورزی و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد که در مدت سه سال باید تخصیص داده شود.

بهنام فر تصریح کرد: این میزان اعتبار برای رونق کشاورزی استان برای ایجاد سامانه‌های آبیاری نوین و طرح‌های آبخیزداری، آبخوانداری، مرمت و احیای قنات‌ها، انتقال آب با لوله، توسعه و نوسازی اراضی و آبرسانی به عشایر است.

وی افزود: توسعه زیر ساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری، مرمت ایل‌راه‌ها، توسعه کشت گیاهان دارویی، پیگیری سنددار کردن اراضی کشاورزی، طرح کاداستر، توسعه نوغان‌داری، حمایت از طرح‌های پرورش اسب، کمک به شرکت‌های دانش بنیان و مطالعه ایجاد طرح‌های ماهی در قفس از جمله دیگر طرح‌هایی هستند که از این اعتبارات استفاده می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی بیان داشت: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل سفر رییس جمهور برای رونق بخش کشاورزی استان ابلاغ شد.

وی گفت: ۲۸ میلیارد تومان از این اعتبار از محل بودجه ملی و ۴۷ میلیارد تومان از محل منابع استانی ابلاغ شده است و به زودی تخصیص داده می‌شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 993398

مهمترین اخبار ایران و جهان: