نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 12:14

گاز یکی از شرکت‌های لبنی در قوچان از مدار خارج شد

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: گاز یکی از شرکت‌های بزرگ لبنی در این شهرستان به‌صورت خودجوش از مدار خارج شد تا از این طریق به پایداری گاز در بخش خانگی کمک شده باشد.

مهران حیاتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان اظهار کرد: از ابتدای شروع سرما و احتمال افت فشار گاز در این شهرستان هفت کارخانه خوراک دام تولید خود را به‌طور کامل متوقف کرده و گاز آن‌ها از مدار خارج‌شده است و برای تأمین خوراک موردنیاز سطح شهرستان از ذخیره انبارهای خود استفاده می‌کنند.

وی با یادآوری این موضوع که به همه واحدهای تولیدی برای تأمین سوخت دوگانه هشدارهای لازم داده‌شده است، گفت: متأسفانه برخی واحدهای مرغداری علیرغم تذکرها در این زمینه اقدامی انجام نداده‌اند اما تاکنون ۹۰ درصد مرغداری‌ها و تمام دامداری‌های سطح شهرستان سوخت اضطراری را در صورت قطعی گاز، فراهم کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان تأکید کرد: یکی از شرکت‌های بزرگ لبنی مستقر در شهرک صنعتی این شهرستان برای حفظ شرایط پایدار در گاز بخش خانگی به‌صورت خودجوش گاز مجموعه را از مدار خارج کرده و در حال حاضر برای تولید از موتوربرق با سوخت گازوئیل استفاده می‌کند.

حیاتی بیان کرد: مابقی واحدهای صنعتی و تولیدی دیگر نیز برای کمک به بخش گاز و جلوگیری از افت فشار یا قطعی از زمان شروع بحران سرما اقدام به تولید تنها با یک‌سوم ظرفیت کرده‌اند.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 977954

مهمترین اخبار ایران و جهان: