نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 11:44

درخواست استاندار خراسا‌ن‌شمالی از وزیر کشور؛ خط لوله نفت سفید به استان کشیده شود

استاندار خراسان‌شمالی صبح امروز در ارتباط تصویری وزیر کشور با استانداران خواستار دوگانه‌سوزی تمام نانوایی‌های استان و انتقال خط لوله نفت سفید به خراسان‌شمالی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان‌شمالی، صبح امروز در ارتباط تصویری وزیر کشور با استانداران خواستار دوگانه‌سوزی تمام نانوایی‌های استان و انتقال خط لوله نفت سفید به خراسان‌شمالی شد و اظهار کرد: از بیستم دی ماه مدیریت در مصرف گاز  با دورکاری ادارات و سایر اقدامات مشابه اعمال شده است.

وی با بیان اینکه استان دارای صنایع پر مصرف همچون پتروشیمی، آلومینا، فولاد و لوله گستر است، گفت: ابتدا با کاهش مصرف سوخت آنها و سپس در برخی صنایع با قطع کامل، سوخت جایگزین برای آنها تعریف شد به طوری که در مدیریت مصرف داخل استان، ۱.۶ میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی شد.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: در مصرف برق نیز تا ۱۶ مگاوات صرفه‌جویی انجام شده است.

حسین نژاد با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای روستاهایی که خطر قطع گاز در آنها وجود دارد اعمال شده، گفت: برای روستاهایی که در مخاطره قطع گاز بودند امکانات جایگزین برای سوخت پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر رصد مستمر نانوایی‌ها و تلاش برای دوگانه‌سوزی آنها تصریح کرد: امیدواریم تمام نانوایی‌های استان مجهز به دوگانه‌سوزی شود.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی گام مهم دیگری بود تا با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع بتوانیم دغدغه‌های مردم را کاهش دهیم.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 977854

مهمترین اخبار ایران و جهان: