نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 08:14

بازرسی و نظارت ویژه شب یلدایی بر بازار بهمئی/برخورد با 5 صنف متخلف

رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی از بازرسی و نظارت ویژه شب یلدایی بر بازار بهمئی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی گشت مشترک صعنت معدن و تجارت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی به مناسبت شب یلدا برگزار شد.

خداخواست جهانیانی رئیس اتاق اصناف بهمئی در مورد وضعیت بازرسی‌ها به مناسبت شب یلدا، اظهار کرد: هر ساله در آستانه شب یلدا و در پی افزایش تقاضای عمومی جهت خرید شیرینی، میوه، آجیل و خشکبار، گل، طلا، جواهر و بدلیجات طرح تشدید بازرسی و نظارت در سراسر استان و همزمان آن در بهمئی اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح تشدید نظارت و بازرسی از ۲۰ آذر ماه آغاز شده و تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

جهانیانی ادامه داد: در این طرح علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان اتحادیه‌های مربوط در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان سایر دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی همکاری‌های لازم صورت گرفته است.

رئیس اتاق اصناف بهمئی گفت: هر ساله طرح تشدید نظارت و بازرسی در ایام پایانی فصل پاییز، با هدف کنترل بر بازار و جلوگیری از هرگونه گران‌فروشی یا کمبود کالا در این ایام و البته صیانت از حقوق مصرف کننده اجرا می‌شود.

جهانیانی تاکید کرد: در این طرح علاوه بر بازرسی‌های میدانی، بر رسیدگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکایات احتمالی مصرف کنندگان تاکید شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا و جنب‌وجوش در بازار اظهار داشت: هم‌زمان با نزدیک شدن به شب یلدا میزان نظارت بر بازار افزایش‌یافته و تیم‌های گشت و بازرسی بر بازار نظارت دارند.

فرزاد دموری از حضور تیم بازرسی در سطح بازار شهرستان خبر داد و گفت: این تیم‌های گشت و بازرسی با نظارت بر بازار شب یلدا از تخلفات و افزایش قیمت جلوگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این طرح نظارتی شب یلدا به‌طور ویژه بر اقلام و مواد غذایی شب یلدا مانند آجیل، شیرینی و میوه نظارت می‌شود.

 رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی گفت: در نظارتی شب یلدا بازرسان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف علاوه بر نظارت کامل بر واحد‌های صنفی و مغازه‌های که اقلام شب یلدا را عرصه می‌کنند گفت: این بازرسان همچنین وضعیت قیمت در میادین میوه و تره‌بار را نیز رصد می‌کنند.

دموری گفت: واحد‌های صنفی حتماً موظف به نصب نرخ‌نامه بر روی اقلام خود هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به‌شدت برخورد می‌شود.

رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، نصب نکردن قیمت و عدم صادر صورتحساب را گزارش کنند.

وی ادامه داد: در این طرح با 5 واحد صنفی متخلف برخورد شد.

دموری خاطرنشان کرد: شماره 124 سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهمئی آماده دریافت هرگونه شکایت و تخلف است و شهروندان شهرستان بهمئی می‌توانند تخلفاتی را که مشاهده می‌کنند به‌صورت ویژه گزارش دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 923954

مهمترین اخبار ایران و جهان: