نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 12:29

مجروحیت ۳ محیط‌بان کهگیلویه و بویراحمد در درگیری با شکارچیان غیرمجاز

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: شب گذشته ۳ محیط بان منطقه حفاظت شده دنا در تعقیب و‌گریز شکارچیان غیر مجاز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اسلام جاودان خرد صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات این درگیری اظهار داشت: محیط بانان پارک ملی دنا شب گذشته همزمان در 3 مسیر با 13 شکارچی غیر مجاز درگیر شدند که در نهایت 3 نفر از محیط بانان با جسم سخت و تیز مجروح شدند.

وی خاطرنشان کرد: مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا در حوزه میمند شهرستان دنا، عصر دیروز و نزدیک به غروب حین گشت و کنترل منطقه متوجه صدای شلیک چندین گلوله می‌شوند.

جاودان‌خرد ابراز کرد: ماموران با دوربین کشی منطقه 8 نفر متخلف را شناسایی می‌کنند اما چون شب فرا رسیده بود، در هماهنگی با ستاد، مسئول بازرسی و مدیرت عملکرد و فرمانده یگان به کمک آنان رفته و چندین مسیر احتمالی بازگشت را برروی متخلفین می‌بندند.

وی ادامه داد: ساعت 12 شب در یکی از مسیرها با محیط بانان درگیر می‌شوند و محیط بانان پس از نزدیک به یک ساعت درگیری موفق می‌شوند 2 نفر از آنها را به همراه 2 قبضه اسلحه غیر مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی و لاشه شکار 2 راس بزغاله دستگیر کنند.

جاودان‌خرد بیان کرد: با توجه به تعداد نفرات بالای متخلفان 2 نفر از محیط بانان مورد اصابت جسم سخت و تیزی قرار می‌گیرند و زخمی می‌شوند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه هنگام دستگیری متخلفان، فرصت بررسی منطقه میسر نبود و این پیش بینی می رفت که تعداد بالای نفرات متخلفین دال بر شکار بیشتر باشد، مامورین صبح امروز به محل درگیری اعزام می‌شوند، در بررسی محل، لاشه یک راس بزغاله ، مقداری فشنگ ژسه و فشنگ اسلحه ساچمه زنی کشف شد.   

جاودان‌خرد تصریح کرد: گروه دیگری از محیط بانان مستقر در منطقه، همان شب متخلفی را که به قصد شکار وارد پارک ملی دنا شده بود به همراه یک قبضه اسلحه غیر مجاز دستگیر و اعمال قانون کردند.

جاودان خرد به گروه سوم از متخلفتین اشاره کرد و گفت : مامورین محیط بانی حوزه آبسپاه پس از شنیدن صدای گلوله به منطقه اعزام می‌شوند و متخلفان متوجه حضور مامورین شده و لاشه یک راس بزغاله را رها کرده و متواری می‌شوند.

وی گفت: تقریبا" هویت متخلفین متواری شناسایی شده و با همکاری مراجع ذیصلاح نظامی و انتظامی در حال تکمیل اطلاعات هستیم .

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 924510

مهمترین اخبار ایران و جهان: