نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 00:36

آغاز اجرای طرح «نخلستان» برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

اردبیل- مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از اجرای طرح «نخلستان» و «کهاد» برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های فنی خبر داد.

رحیم یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب این طرح مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی برق، مکانیک و سایر رشته‌های فنی می‌توانند آموزش‌های کاربردی و عملی را بگذرانند.

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به رغم داشتن مدرک دانشگاهی و یادگیری دانش‌های تئوری، در عرصه عمل با مشکلاتی روبه‌رو بودند که با حضور در این دوره‌های کاربردی و عملیاتی سعی شده تا ورود آنها به بازار کار تسهیل شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: نظام فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کند تا با برگزاری دوره‌ها که در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با علوم و فنون مهارتی نیز آشنا کرده و امکان حضور آنها را در واحدهای تولیدی در قالب تکنسین‌های تخصصی و فنی فراهم کند.

یونسی افزود: در این دوره‌ها فارغ‌التحصیلان با الگوهای برق صنعتی، پی.ال.‌سی بیشتر آشنا شده و نحوه کارکرد و مهارت آن را یاد می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فراتر از کار مهارتی، سعی ما بر این است تا از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان در انتقال مفاهیم و همچنین تقویت نظام آموزشی استفاده کرده و حتی مدرسان توانمندی را نیز تربیت کنیم.

یونسی اضافه کرد: در استان اردبیل بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با گذراندن دوره‌های ۱۲۰ تا ۳۶۰ ساعته آموزش‌های مهارتی می‌توانند در واحدهای تولیدی و صنعتی وارد بازار کار شده و امکان ایجاد اشتغال برای آنها فراهم آید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه‌های استان تلاشمان بر این است تا در کنار آموزش‌های تئوری و کلاسیک، دانشجویان را با کارگاه‌های مهارت‌آموزی و عملی آشنا کرده و امکان حضور کارآمد آنها را فراهم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916954

مهمترین اخبار ایران و جهان: