نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 12:07

دنیای فوتبال در انتظار پایان رکورد ۶۰ ساله یا معرفی قهرمان هشتم/ مسی به اولین جام می‌رسد؟

در صورت قهرمانی هر یک از تیم‌های حاضر در مرحله نیمه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اتفاقی تاریخی می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله یک نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دو روز گذشته با صعود تیم‌های کرواسی، آرژانتین، مراکش و فرانسه به جمع چهار تیم برتر به پایان رسید.

به این ترتیب آرژانتین از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه برای صعود به فینال به مصاف کرواسی می‌رود‌. در دیگر دیدار نیمه نهایی نیز شاگردان دیدیه‌ دشان مقابل شگفتی‌ساز آیت دوره از رقابت‌ها قرار می‌گیرند.

در صورت قهرمانی هر یک از این چهار تیم اتفاق تازه‌ای در فوتبال رخ می‌دهد.

کرواسی که رتبه سومی جام جهانی ۱۹۹۸ و نایب قهرمانی ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد، در صورت کسب اولین قهرمانی خود به نهمین تیم جهان تبدیل می‌شود که کاپ را بالای سر برده است. 

این حالت در صورت قهرمانی مراکش که به اولین تیم آفریقایی حاضر در مرحله نیمه نهایی تبدیل شده هم رقم می‌خورد و این تیم، به اولین کشور عرب قهرمان جام جهانی لقب خواهد گرفت.

آلبی سلسته با برتری مقابل شاگردان زلاتکو دالیچ برای ششمین بار به فینال می‌رسد‌ و صورت برتری در بازی فینال نیز، ضمن کسب سومین قهرمانی‌اش و عبور از تیم‌های اروگوئه و فرانسه که مانند آرژانتین دو بار به این مقام رسیده‌اند، می‌تواند برای اولین بار این جام را با لیونل مسی کسب کند.

در نهایت فرانسه که قهرمانی جام جهانی روسیه را در کارنامه دارد، در صورت کسب مجدد این جام می‌تواند به اولین تیمی تبدیل شود که پس از ۶۰ سال از  عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کند. آخرین بار برزیل با قهرمانی در جام جهانی ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ به صورت متوالی این کار را انجام داده بود.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 904254

مهمترین اخبار ایران و جهان: