نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 22:08

مواجهه بافت تاریخی و فرسوده قزوین را در برابر زلزله آسیب پذیر کرد

قزوین- مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: مواجهه بافت تاریخی و فرسوده در قزوین شرایط بسیار خطرناک و آسیب پذیری را برای قزوین ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صادق قدسی‌پور در همایش آموزه‌های زلزله بم در قزوین که بعد از ظهر دوشنبه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، بافت فرسوده و تاریخی قزوین این شهر را در معرض آسیب‌های غیرمترقبه زیادی روبرو قرار داده است.

وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه‌های متولی باید ترمیم و ایمن سازی بافت‌های فرسوده باشد، اضافه کرد: مواجهه بافت تاریخی و فرسوده در قزوین شرایط بسیار خطرناک و آسیب پذیری را برای قزوین ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین ادامه داد: شهرداری قزوین بر اساس قانون اقدامات قابل توجهی را برای بازآفرینی شهری و احیا بافت‌های فرسوده در مناطقی همچون هادی آباد انجام داده و در همین راستا به دنبال احیا و بازسازی ۲۳۶ واحد در این منطقه بوده که امروز تنها ۳۹ واحد از آنها باقی مانده است.

وی از اجرای ساماندهی بافت فرسوده و بهبود فضای مسکونی شهری خیابان شهید نواب صفوی خبر داده و عنوان کرد: این طرح در فضایی به وسعت ۴ هزار و ۵۲۵ مترمربع در حال انجام است.

قدسی پور در پایان یادآور شد: احیا و مرمت بناهای تاریخی، استفاده بهینه از فضاهای متروک شهر، احیا و زنده سازی بناهای تاریخی، احیا فضاهای مستعد اطراف خیابان امام‌خمینی (ره) و اصلاح معابر قدیمی بافت فرسوده از جمله اقداماتی است برای افزایش ایمنی شهر قزوین انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 937010

مهمترین اخبار ایران و جهان: