نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 13:39

مانور سراسری ایمنی در ۱۱۵ خانه هلال خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری مانور سراسری پناهگیری صحیح و خروج اضطراری به مناسبت پنجم دی ماه سالروز زلزله بم در ۱۱۵ خانه هلال سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در حاشیه برگزاری مانور سراسری ایمنی در دانشگاه آزاد بیرجند، اظهار داشت: تمرین سراسری پناهگیری و خروج اضطراری به مناسبت پنجم دی سالروز زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در ۱۱۵ خانه هلال استان خراسان جنوبی برگزار شد.

وی نحوه پناهگیری صحیح و خروج اضطراری در زمان زلزله، انجام واکنش‌های مناسب همراه با حفظ خونسردی و سرعت عمل برای حفظ جان خانواده‌ها و افراد جامعه در زمان حوادث را از مهمترین اهداف اجرای این مانور ذکر کرد و افزود: تمرین پناهگیری و خروج از محل وقوع حادثه از برنامه‌های این مانور بود تا ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت، به سوالات افراد نیز پاسخ داده شود.

کاوسی با بیان اینکه با اجرای این مانور همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی بیش از شش هزار نفر آموزش‌های لازم هنگام وقوع زلزله را فرا گرفتند، گفت: مردم خراسان جنوبی در سال‌های اخیر شاهد زلزله‌های مخرب در استان بودند لذا آمادگی لازم در برابر زلزله ضمن حفاظت از جان افراد در ارتقای میزان آرامش جامعه تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه این تمرین با مشارکت ۵۰۰ مربی هلال احمر برگزار شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی از استان‌های زلزله‌خیز کشور است، آموزش نکات لازم در برابر حوادث ناشی از زلزله تا حد قابل توجهی در امدادرسانی و کاهش خسارات مؤثر است.

گفتنی است؛ این تمرین مشترک با همکاری کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند، آتش نشانی و اورژانس به مناسبت پنجم دی ماه سالروز زلزله بم برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 935654

مهمترین اخبار ایران و جهان: