نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 22:23

حرکت در مسیر و سیره شهدا ضامن بقا انقلاب است

آق‌قلا- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: قوام و مانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حرکت در مسیر و سیره شهدا محقق می شود.

رمضانعلی سنگدوینی عصر دوشنبه در حاشیه استقبال از شهدای گمنام در شهر انبارالوم آق قلا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: این انقلاب و نظام مرهون ایثارگری و جانفشانی شهدایی است که عزیزترین داشته خود یعنی جان خود را فدا کردند و فرد فرد این جامعه نسبت به خون شهیدان باید پاسخگو باشند و احساس وظیفه و تکلیف کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: ترویج ارزش‌های والای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید جزو برنامه‌های همه بخش‌های جامعه باشد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید شهدا زنده ابدی هستند و نمرده اند و شهید همواره مورد تکریم است، ادامه داد: یکی از کلماتی که جاذبه خاصی در همه ملل دارد لفظ شهید است و در تمام دنیا واژه شهید مورد تکریم و احترام است و کسی که جان خود را برای دفاع از حریم وطن و مکتب هدیه می‌کند، ارزشمند است.

سنگدوینی گفت: وظیفه مردم و مدیران این است که در شناسایی و انتقال پیام شهدا و راه آنها اقدام کرده و وصیت نامه شهدا را مطالعه و آن را فراگیر کنیم.

گفتنی است، دو شهید خوشنام دوران دفاع مقدس، دیروز یکشنبه (۲۷ مرداد) وارد استان شده و طی ۱۰ روز مهمان شهرستان‌های استان خواهند بود.

طبق گفته سخنگو و معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوای گلستان، یکی از این شهدا ۲۲ ساله بوده که در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسیده و شهید دیگر هم در سن ۲۱ سالگی در عملیات کربلای ۶ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل آمده است.

این شهدا در تمامی شهرستان‌های استان تشییع و سپس در روز ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سایت اداری استانداری گلستان و روستای «ولاغوز» شهرستان کردکوی خاکسپاری می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920810

مهمترین اخبار ایران و جهان: