نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 14:53

استاندار کرمان: ارتباط با شهیدان ما را از انحراف در مسیر دین نجات می‌دهد

استاندار کرمان با بیان اینکه جوانان و نوجوانان هیچ ناامیدی نداشته باشند چرا که آینده از آن آنها است، گفت: ارتباط با شهیدان ما را از انحراف در مسیر دین نجات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز در دیدار نوجوانان برگزار کننده یادواره شهید محمود اخلاقی با وی با بیان اینکه از حضور در جمع نوجوانان و جوانان خوشحال می‌شوم و ما هم این دوران را طی کردیم، اظهار داشت: قبل از انقلاب و اوایل پیروزی انقلاب، فعالیت‌های انقلابی و مذهبی برای نوجوانان و جوانان خیلی سخت‌تر بود و آن زمان بیشتر در غربت قرار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه سال 59 که جنگ تحمیلی آغاز شد، حتی جبهه رفتن هم خیلی سخت بود و اجازه نمی‌دادند نوجوانان به جبهه بروند، گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بستر فعالیت‌های انقلابی و مذهبی برای نوجوانان و قشر جوان جامعه فراهم شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه جوانان و نوجوانان هیچ ناامیدی نداشته باشند و آینده از آن آنها است، ادامه داد: نسل جوان انقلابی ما امروز خیلی بیشتر از گذشته در کشور وجود دارد و ما آن روزها تعداد ما خیلی کم بود.

وی با اشاره به اینکه باید با تمام توان پای انقلاب اسلامی بایستیم و از ارزش‌های انقلابی دفاع کنیم، بیان کرد: فشار دشمن در مقابله با جریان انقلابی روزبه‌روز بیشتر می‌شود، اما ما نباید کوتاه بیاییم.

فداکار با بیان اینکه روزی آمریکا ناو جنگی خود را حرکت می‌داد و همه می‌ترسیدند، اما امروز از ترس ایران در منطقه جرأت تحرک ناوهای خود را ندارد، افزود: جوانان و نوجوانان ما باید ارتباط خود با شهیدان حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته که شب یلدا بود، با خانواده به گلزار شهدای کرمان رفتم و در آنجا دیدم که یک دختر خانم جوان در آن سردی هوا کنار مزار یک شهید گمنام نشسته بود و زیارت نامه می‌خواند، گفت: ارتباط با شهیدان ما را از انحراف در مسیر دین و اسلام نجات می‌دهد.

استاندار کرمان با بیان اینکه عیب‌های افراد را نباید پای نظام، اسلام و انقلاب گذاشت، ادامه داد: دینداری محض بسیار اهمیت دارد و شهدای ما دینداری به معنای واقعی داشتند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، قبله انقلاب است و در تمام موارد باید نگاهتان به رهبری باشد، گفت: نوجوانان ما باید اعتماد به نفس داشته باشند و تا می‌توانند تجربه اندوزی کنند.

فداکار با بیان اینکه در عدالت خواهی مراقبت کنید چرا که امکان دارد انسان بدون توجه به مبانی اسلامی و انقلابی به انحراف برود، افزود: حفظ نظام از اوجب واجبات است و ما نباید جلوتر از مقام معظم رهبری اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچگاه نباید از دشمن غفلت کرد و همیشه باید هوشیار باشیم، بیان کرد: جوان و نوجوان ما باید آرمان خواه و عدالت طلب باشد اما باید مراقبت کند که به انحراف کشیده نشود.

استاندار کرمان با بیان اینکه افراط و تفریط همیشه آسیب دیده است و امروز همین افراط و تفریط برخی‌ها باعث شده در زمین دشمن قرار گرفته و علیه اسلام اقدام کنند، گفت: درس خواندن و دانش‌آموزی در کنار فعالیت‌های انقلابی و مذهبی بسیار اهمیت دارد و بدانید دشمن از همین توسعه علم و دانش در کشور نگران و هراسان است.

وی با بیان اینکه در برابر تهاجم دشمن در فضای مجازی منفعل نباشید و پاسخ بدهید، افزود: به دنبال ایجاد اندیشکده حکمرانی برای دانش‌آموزان و دانشجویان و حضور نوجوانان و جوانان هستیم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

فداکار با اشاره به اینکه باید شبهات نسل جوان جامعه پاسخ داده شود و نباید اجازه داد دشمن از عدم آگاهی نسل جوان ما بهره‌برداری کند، ادامه داد: کارهای بر زمین مانده را انجام بدهید و برگزاری یادواره شهید اخلاقی یک کار بزرگ بود که توسط جمعی از دانش‌آموزان برگزار شد و بسیار هم اثرگذار بود.

به گزارش تسنیم، در این دیدار تعدادی از دانش‌آموزان با طرح مواردی خواستار پیگیری استاندار برای رفع مشکلات مدارس و پاسخگویی به شبهات نسل جوان و نوجوان جامعه توسط مسئولان شدند.

این دانش‌آموزان عنوان کردند متاسفانه برخی مسئولان برای پر کردن رزومه با نوجوانان جلسه می‌گذارند و عکس می‌گیرند، اما پیشنهادات و راهکارهایی که نوجوانان می‌دهند، عملیاتی نمی‌شود و یا در انتخاب افراد و دانش‌آموزان حاضر در جلسه فقط به بچه‌های اتحادیه انجمن اسلامی توجه می‌شود که گاهی توسط مدیرکل آموزش و پرورش این جلسات گذاشته می‌شود و متاسفانه به سایر دانش‌آموزان در مدارس با هر تفکر و اعتقادی توجه نشده است.

استان کرمان , استانداری کرمان , شهید , استان کرمان , استانداری کرمان , شهید , استان کرمان , استانداری کرمان , شهید , استان کرمان , استانداری کرمان , شهید , استان کرمان , استانداری کرمان , شهید ,

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 926654

مهمترین اخبار ایران و جهان: