نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 11:15

علی‌حسینی:شرایط کلمبیا روی تیم ها تاثیرگذاشت/ بازهم مدال می‌گیریم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با ابراز رضایت از عملکرد ملی پوشان در مسابقات جهانی گفت: در ادامه رقابت‌ها اگر ملی پوشان ما رکوردهایشان را تکرار کنند، بازهم مدال خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید علی حسینی با اشاره به عملکرد وزنه برداران ایران در مسابقات جهانی که به میزبانی کلمبیا در جریان است، در مورد کسب مدال طلا و نقره توسط رضا دهدار گفت: رضا تمرینات خوبی را پشت سرگذاشت و در مسابقات آسیایی هم همین رکوردها را به ثبت رسانده بود. البته در آن مسابقات نتوانست کارش را تکمیل کند اما تمریناتش را پیگیری کرد و در کلمبیا نتایج خوبی گرفت.

وی تاکید کرد: برای این مدال ها برنامه ریزی کرده بودیم و با شناختی که از حریفان داشتیم وزنه ها را انتخاب کردیم که خدا را شکر این برنامه ریزی جواب داد و در حرکت یک ضرب دهداری به مدال طلا رسید. در حرکت دوم هم طبیعتا بدن با تحلیل مواجه می شود اما در حرکت سوم به خاطر مکثی که در مسابقه به وجود آمد بدنش برگشت و توانست مدال نقره را به دست آورد.

سعید علی حسینی در مورد تاثیر شرایط آب و هوایی کشور میزبان در عملکرد وزنه برداران گفت: با مربیان دیگر هم که صحبت می کنیم تاکید دارند که شرایط آب و هوایی تاثیرگذار است. ضمن این که به خاطر ثبت رکوردها به صورت آنلاین وزنه برداران رکورد بالا زده بودند که در گروه بهتری قرار بگیرند. همین امر مشکلاتی را ایجاد کرد. با این حال ما تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته ایم و قطعا از این بهتر خواهیم بود.

وی در مورد عملکرد رستمی در این دوره از مسابقات که با کسب یک مدال نقره و چهارمی در مجموع همراه بود گفت: کیانوش ورزشکار حرفه ای و با ظرفیت بالایی است. او بازهم نشان داد می تواند اتفاق خوبی را رقم بزند. در دو ضرب نتوانست ۲۱۲ کیلوگرم را مهار کند و مدال مجموع را از دست داد اما مطمئنم که کیانوش تا المپیک به بهترین شرایط خواهد رسید.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در مورد عملکرد سایر ملی پوشان نیز گفت: مصطفی به خاطر آسیب دیدگی و تغییر وزن مشکلاتی داشت و کیفیت لازم را از دست داد. با این حال تلاش کردیم که او را به حالت ایده ال برگردانیم. با توجه به شرایط مسابقه می توانست در یک ضرب مدال بگیرد اما وزنه را از پشت انداخت. در دو ضرب هم به خاطر تحلیل بدن نتوانست موفق عمل کند. حافظ قشقایی هم که سبک وزن است و عملکرد خوبی در تمرینات داشت اما عواملی باعث شد که نتواند خوب عمل کند.

سعید علی حسینی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به مدال آوری سایر ملی پوشان گفت: تمام وزنه بردارانی که در مسابقات جهانی شرکت کردند برای کسب مدال آمده بودند. با توجه به رکوردهایی که داشتند توانمندی این را دارند که مدال بگیرند. سایر ملی پوشانی هم که باقی مانده اند با تکرار وزنه هایی که در تمرینات زده اند می توانند مدال بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909954

مهمترین اخبار ایران و جهان: