نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 16:33

هنیه: شهادت «ناصر ابوحمید» جنایتی است که بی‌پاسخ نمی‌ماند

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به شهادت «ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که شهادت ناصر ابوحمید پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، جنایتی جدید علیه ملت فلسطین و کل بشریت است که قطعا بی‌پاسخ نمی‌ماند.

اسماعیل هنیه امروز سه شنبه شهادت این اسیر فلسطینی را به مادر وی و تمامی اسرای قهرمان فلسطینی تسلیت گفت و تاکید کرد که مقاومت لحظه‌ای دست از تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی و آزادسازی وجب به وجب خاک این سرزمین برنمی‌دارد.

گفتنی است، ناصر ابوحمید اسیر ۵۰ ساله فلسطینی که به سرطان مبتلا بود و وضعیت وخیمی داشت، بامداد امروز سه شنبه در بیمارستان آساو هروویه در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به شهادت رسید. هیئت امور اسرا و آزادگان اعلام کرد که ابوحمید از اهالی اردوگاه امعری در نزدیکی رام الله، در نتیجه سیاست کوتاهی عمدی پزشکی و بی‌توجهی سازمان زندان‌های صهیونیستی که به وخامت هرچه بیشتر وضعیت او منجر شد، به شهادت رسیده است.

این اسیر فلسطینی روز گذشته در نتیجه وخامت حالش به کما رفت و به بیمارستان منتقل شد. هیئت امور اسرا و آزادگان و دیگر نهادهای حقوقی فلسطینی بارها خواستار آزادی این اسیر مبتلا به سرطان شده بودند و نسبت به شهادت او هشدار داده بودند اما با این حال رژیم صهیونیستی حاضر به آزادی وی نشد. شهید ابوحمید به ۷ مرتبه حبس ابد و ۵۰ سال حبس محکوم شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922798

مهمترین اخبار ایران و جهان: