نیوز سیتی!
13 آذر 1401 - 16:09

نمایشگاه پژوهش و فناوری در قزوین افتتاح شد + تصاویر

به مناسبت هفته پژوهش امروز در مراسمی با حضور مسئولان علمی و پژوهشی استان قزوین نمایشگاه پژوهش و فناوری در پارک علم و فناوری قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به مناسبت هفته پژوهش امروز در مراسمی با حضور سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین، جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری و رؤسای دانشگاه‌های بین‌المللی امام‌خمینی(ره) و آزاد اسلامی استان قزوین نمایشگاه پژوهش و فناوری در پارک علم و فناوری قزوین افتتاح شد.

این نمایشگاه تا 16 آذرماه (روز دانشجو) به مدت 4 روز در محل پارک علم و فناوری قزوین برپا شده و در آن 19 غرفه برای نمایش دستاوردهای حوزه‌ پژوهشی استان قزوین ایجاد شده که در این غرفه‌ها دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سایر مراکز علمی استان دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشته‌اند. 

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری اظهار داشت: امروزه اثرگذاری پژوهش و فناوری در زندگی روزمره و جاری جامعه کاملاً واضح و روشن است و بر کسی پوشیده نیست. ضمن اینکه پژوهش مقدمه تولید علم است و فناوری مبتنی بر پژوهش تولید می‌شود.

جعفر احمدی اضافه کرد: امروز اگر فقط مصرف‌کننده فناوری باشیم، قطعاً اقتصاد پررونقی نخواهیم داشت و اگر اقتصاد رونق نداشته باشد، تولید رونق پیدا نمی‌کند و اگر تولید رونق نداشته باشد، بدون شک جامعه و کشور پایدار و باثباتی نخواهیم داشت و این نشان می‌دهد که بایستی به پژوهش اهمیت دهیم و باید به پژوهش آن‌طور که شایسته است، بپردازیم.

وی ادامه داد: البته تولید در حوزه پژوهش، دانش و فناوری میسر نمی‌شود، مگر اینکه واقعاً به این حوزه بها داده شده و در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری شود. پژوهش باید در کلیه ارکان جامعه نهادینه شود؛ چرا که پژوهش مختص حوزه آموزش عالی نیست و امر پژوهش باید در مقاطع تحصیلی پیش از دانشگاه و در آموزش و پرورش در کنار آموزش قرار بگیرد تا پژوهش به محور اصلی تولید علم و فناوری تبدیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین با اشاره به جایگاه پژوهشی کشور در منطقه و دنیا گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر جایگاه کشور در حوزه پژوهش و تولید علم بسیار ارتقا پیدا کرده و امروز در منطقه خاورمیانه جایگاه نخست در حوزه تولید علم و در دنیا هم جایگاه دوازدهم این حوزه را در اختیار داریم.

احمدی افزود: اما از لحاظ تولید فناوری و نوآوری در دنیا در رتبه 53 قرار داریم که البته سال 1400 رتبه 60 جهان را داشتیم که امسال با 7 پله ارتقا به جایگاه پنجاه‌وسوم رسیدیم. بنابراین پژوهش باید سکوی پرش به فناوری و نوآوری باشد که این امر میسر نمی‌شود، مگر اینکه از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حمایت کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش ادامه داد: برپایی مراسم‌های ویژه هفته پژوهش با 3 هدف خیلی‌مهم ترویج، تحصیل و تعمیق پژوهش و فناوری برگزار می‌شود. اگر از بعد ترویج به موضوع پژوهش نگاه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که باید جوانان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دانش‌آموزان به این باور برسند که با پژوهش و فناوری کارهای بزرگ انجام دهند.

پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری , پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری , پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری , پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری , پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری , پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری , پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری , پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری , پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری , پارک , پژوهشگاه , استانداری قزوین , پارک علم و فناوری ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 896754

مهمترین اخبار ایران و جهان: