نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 14:17

آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر کرمانشاه برای فصل زمستان

کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر کرمانشاه برای فصل زمستان خبر داد.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل زمستان و آغاز بارش‌ها و سرما همه دستگاه‌ها نیاز به بروزرسانی اطلاعات و شرایط آمادگی نیروهای عملیاتی و تجهیزات لجستیکی دارند.

وی افزود: آمادگی دستگاه‌های مربوط به امداد و نجات و انجام اقدامات آموزشی برای کاهش تلفات حوادث و بحران‌ها در تمام مراحل مدیریت بحران از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا هماهنگی بین مجموعه‌های امدادی باعث پیشگیری و مقابله با هرگونه حادثه احتمالی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: پایگاه‌های فعال امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان استان کرمانشاه ۱۶ مورد است و علاوه بر این پایگاه‌ها یک تیم واکنش سریع در کنار تیم پایگاه امداد هوایی به استعداد یک فروند بالگرد امدادی در محل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی مستقر است.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های بازآموزی برای تمام نیروهای عملیاتی با مشارکت همه دستگاه‌ها اشاره و گفت: بازنگری در توزیع پایگاه‌های امدادی همه دستگاه‌های خدمت‌رسان در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک، ارتقا سطح آگاهی و مهارتی نیروهای عملیاتی در حوزه ایمنی‌سازی و مدیریت محل حادثه به خصوص حوادث جاده‌ای، بررسی وضعیت رودخانه‌ها، مسیل‌ها و دیگر موارد مربوط به فصل سرما مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه طرح آمادگی زمستانی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در اواخر آذرماه آغاز شده، بیان کرد: در مجموع ۸۰ نفر در پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برای امدادرسانی حضور دارند.

محمدی با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها کشیک شبانه وجود دارد، عنوان کرد: شهروندان در شرایط اضطراری می‌توانند برای درخواست کمک و یا دریافت خدمات تخصصی و امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

وی به آمادگی سگ‌های تجسس اشاره و تاکید کرد: این سگ‌ها برای روزهای بحران آمادگی دارند و در حال آموزش هستند که از توانمندی‌های آن‌ها در زمان حادثه برای زنده‌یابی استفاده می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر، نهادی عام‌المنفعه است و در دل خود مردم جای دارد، نیروها در زمان بروز حوادث و و بحران‌ها به عنوان نیروهای پشتیبان نیروهای امدادی در جمع‌آوری کمک‌ها و هر آنچه که در راستای کمک به مردم به خصوص در بحث حوادث و سوانح است، اقدام می‌کنند و کمک‌های روانی پس از حوادث نیز توسط این گروه‌ها انجام می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908454

مهمترین اخبار ایران و جهان: