نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 11:21

علیزاده: هنوز ساختار شورای ستاد جمعیت در دولت تشکیل و تصویب نشده است

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: موضوع جمعیت در حال حاضر مه ترین مسئله کشور است اما متاسفانه با گذشت یک سال از قانون جوانی جمعیت، هنوز ساختار شورای ستاد جمعیت در دولت تشکیل و تصویب نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان، در نشست علنی امروز سه شنبه 22 آذرماه مجلس شورای اسلامی  پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است و مجلس وظیفه خود را در رابطه با این قانون انجام داد اما ستاد ملی جمعیت تقریبا کار خاصی را انجام نداده است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور افزود: موضوع جمعیت در حال حاضر مهم‌ترین مسئله کشور است و قانون جوانی جمعیت قانونی 7 ساله بوده که یک سال آن سپری شده اما متاسفانه هنوز ساختار شورای ستاد جمعیت تشکیل و تصویب نشده است و استانداران اطلاعاتی از این قانون ندارند در حالی که مسئول اجرای قانون در استان‌ها هستند بنابراین نیاز است وزیر کشور به این موضوع توجه کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس یازدهم ادامه داد: از 9 حکم قانون تنها یک حکم عملیاتی و اجرایی شده و همچنین مقرر شد به خانواده های دارای 3 فرزند بیشتر خودرو اختصاص یابد اما متاسفانه وارد قرعه کشی شدند بنابراین می طلبد چنین مشکلاتی در بودجه سال 1402 حل و فصل شود.

علیزاده خطاب به رئیس مجلس یادآور شد: می‌طلبد به عنوان یکی از اعضای سران قوا در جلسات سران مسئله جمعیت و قانون حمایت از خانواده را مورد تاکید قرار دهیم تا از مشکلات فعلی خارج شویم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 908054

مهمترین اخبار ایران و جهان: