نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 14:16

لزوم حمایت ویژه از بخش کشاورزی برای داشتن امنیت غذایی پایدار

نماینده مردم کرج و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ازجمله ضرورت‌هایی که باید به آن توجه داشته باشیم؛ امنیت غذایی و اشتغال است که اگر بخواهیم امنیت غذایی داشته باشیم حتما باید هم از حوزه کشاورزی حمایت کنیم و هم موانع موجود را برداریم که تولید پایدار و امنیت غذایی پایدار در کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز پنج‌شنبه در حاشیه سفر اعضای این کمیسیون به رفسنجان اظهار کرد: با پیگیری حجت‌الاسلام جلالی یک گروه از کمیسیون کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، محیط زیست و امور دام به شهرستان‌های رفسنجان و انار سفر کردند. 

وی افزود: ازجمله ضرورت‌هایی که باید به آن توجه داشته باشیم؛ امنیت غذایی و اشتغال است که اگر بخواهیم امنیت غذایی داشته باشیم حتما باید هم از حوزه کشاورزی حمایت کنیم و هم موانع موجود را برداریم که تولید پایدار و امنیت غذایی پایدار در کشور داشته باشیم. 

عباسی عنوان کرد: در برنامه‌های پنج‌ساله‌ای که داریم یکی از مواردی که مورد بحث است این که منابع سفره‌های آب زیرزمینی در حال به پایان رسیدن بوده و عمق آن در حال کاهش است، بنابراین باید به مباحثی همچون سیاست تعادل‌بخشی آب و  پساب توجه ویژه داشته باشیم. 

وی ادامه داد: در برنامه ششم یکی از مواردی که دیده شده بازچرخانی آب است. با توجه به اینکه شوری آب یکی از مشکلات اساسی در کشاورزی است، باید با بازچرخانی و تصفیه، شوری آب را از بین ببریم. 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بر استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها در تولید تأکید و ابراز کرد: استفاده از دانش‌بنیان می‌تواند در کاهش ای‌سی آب مؤثر شد و همچنین از پساب می‌توان استفاده کرد و املاحی که از پساب به‌دست می‌آید در حوزه پرورش ماهی استفاده شود. 

عباسی، مرکز تحقیقات پسته رفسنجان(پژوهشکده پسته) را یک ظرفیت بزرگ در این منطقه نامید و تصریح کرد: تحقیقات، پژوهش و آموزش‌های دانشگاه‌ها باید کاربردی شود و در میدان به حل مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها بپردازد. 

پایان پیام/80016/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 892954

مهمترین اخبار ایران و جهان: