نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 12:36

ارزان‌سازی غذا؛ در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی/ اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومانی اصلاح الگوی کشت در بودجه ۱۴۰۲

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ارزان‌سازی غذا و خوراک از دستورات ریاست جمهوری است که با کاهش هزینه‌های تولید امکان‌پذیر می‌شود، گفت: بالغ‌بر ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۲ برای اصلاح الگوی کشت پیشنهاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجتبی خیام‌نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: بیش از نیم قرن است که طرح اصلاح الگوی کشت در کشور شکل گرفته است.

وی افزود: بالغ‌بر ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه برای سال ۱۴۰۲ در اصلاح الگوی کشت پیشنهاد شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور اضافه کرد: استان سمنان ویژگی پایلوت شدن برای طرح اصلاح الگوی کشت را در کشور دارد.

خیام‌نکویی ادامه داد: ۹۰ درصد از محصولات زراعی استان سمنان، ۱۲ محصول است که در الگوی کشت نیز ۱۵ محصول مدنظر قرار دارد.

وی بیان کرد: ظرف مدت ۲ تا سه سال با همت و جدیت می‌توان شاهد اصلاح الگوی کشت به‌صورت کامل در استان سمنان بود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا در زمینه بهره‌وری محصولات کشاورزی در استان سمنان تمرکز کنیم.

خیام‌نکویی عنوان کرد: مقطع شدن زمین‌های کشاورزی یکی از مواردی است که به الگوی کشت ضربه وارد می‌کند و باید از خرده‌مالکی به سمت عمده‌مالکی گام برداریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ارزان‌سازی غذا و خوراک از دستورات ریاست جمهوری است که با کاهش هزینه‌های تولید امکان‌پذیر می‌شود.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 932398

مهمترین اخبار ایران و جهان: