نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 11:49

آمادگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی برای صدور مجوز گردشگری کشاورزی در هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از آمادگی این اداره‌کل برای صدور مجوز گردشگری کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان امروز در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در گردشگری کشاورزی، فرهنگ توسعه گردشگری به زندگی و جامعه روستایی تسری داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان باید به سامانه الکترونیکی وزارت میراث‌فرهنگی مراجعه و پس از ثبت‌نام، مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند، افزود: پس از بازدید کارشناس و بررسی محل اجرای طرح و موافقت سازمان جهاد کشاورزی، طرح در کمیته فنی بررسی و در صورت تائید مجوز اجرای طرح صادر می‌شود.

محسنی ادامه داد: کشاورزان و جوامع محلی و بومی شاغل در بخش کشاورزی با اخذ این مجوز می‌توانند هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری و ورود تورهای کشاورزی به مزارع و باغ‌های خود انجام دهند و از بازدید و آموزش‌هایی که در حین برگزاری تور انجام می‌شود، کسب درآمد کنند.

بنا به تعریف، گردشگری کشاورزی زیرمجموعه ای از گردشگری روستایی است که یک سری از خدمات را به گردشگرانی ارائه می دهد که علاقمند به فعالیت های مرتبط با کشاورزی هستند. این تجربه ها می توانند شامل سبک زندگی روستایی (ماهیگیری، مزرعه داری، دامداری آموزش کشاورزی جهت آشنایی با انواع محصولات کشاورزی، اقامت در روستا و محل زندگی کشاورزان، تفریحاتی مانند اسب سواری، الاغ سواری، دامداری جهت آموختن پرورش دام و حیوانات مختلف و ... باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 932210

مهمترین اخبار ایران و جهان: