نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 14:16

بارش متناوب برف و باران از فردا در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی انتظار داریم از فردا شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده به‌ویژه در نیمه غربی استان باشیم.

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: طی روز گذشته و امروز جریانات جنوبی روی منطقه مستقر است به همین دلیل هوای نسبتا گرمی را شاهد هستیم.

وی افزود: گرم‌ترین دما مربوط به شیاده بندپی بابل با ۲۷ درجه و سردترین دما مربوط به بلده با یک درجه زیرصفر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی انتظار داریم از فردا با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج کم و بیش ناپایدار تراز میانی انتظار داریم شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده به‌ویژه نیمه غربی باشیم.

اسدی با اشاره به کاهش دمای هوا در مازندران، اضافه کرد: طی این مدت بین ۴ تا ۸ درجه کاهش دما داریم که این عدد در ارتفاعات تا ۱۵ درجه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه بارش‌های متناوب تا پنج‌شنبه ادامه دارد، تصریح کرد:  روز جمعه انتظار داریم شاهد بارش‌ها در ارتفاعات استان باشیم.

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز شنبه و یک‌شنبه جو پایداری حاکم خواهد شد، اضافه کرد: یک‌شنبه شب و روز دوشنبه سامانه بارشی استان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شاهد بارش خواهیم بود.

اسدی تصریح کرد: از فردا تا روز جمعه در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات نیمه غربی به‌دلیل بارش برف و باران کاهش دید و احتمال لغزندگی در جاده‌ها وجود دارد که ضرورت دارد مسافران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت و خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی یاداور شد: کوهنوردان هم طی این مدت از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه و فردا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631998

مهمترین اخبار ایران و جهان: