نیوز سیتی!
05 فروردین 1403 - 14:01

هشدار هواشناسی سطح قرمز در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هواشناسی برای برخی مناطق استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی محمد روستا ظهر امروز در نشست در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد از تشدید و تقویت سامانه بارشی به استان خبر داد و اظهار داشت:بارش ها هم اکنون در استان آغاز شده و هواشناسی برای برخی مناطق استان هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه این سامانه بارشی تمام نقاط استان را در بر می‌گیرد، گفت: بارش ها عمدتا به صورت بارش باران، رعد و برق شدید، در برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

وی با اشاره به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی نسبت به آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز شدن سدها، انسداد راه‌ها، احتمال تخریب پل‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهرها، خسارات به زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش شدید باد و ریزش سنگ در جاده های مواصلاتی هشدار داد.

روستا با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی لازم به مسافران نوروزی صورت گیرد، به آنها توصیه کرد از تردد و توقف در بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های عضو خدمات سفر در بارش‌های روز پایانی سال به خوبی پای کار بودند که آمادگی آنها در سامانه بارشی که امروز وارد استان شده و تا اواخر وقت فردا دوشنبه نیز جو استان را تحت تاثیر قرار می دهد توصیه شده است.

روستا خواستار آمادگی شهرداری یاسوج برای لایه‌روبی و پاکسازی جداول در نقاط بحرانی استان شد و گفت: شهرداری یاسوج هر چه سریعتر طرح جامع دفع آب‌های سطحی را ارائه دهد تا در زمان بارندگی‌ها شاهد آبگرفتگی معابر نباشیم.

معاون استاندار بر آمادگی و حضور نیروهای انتظامی در محورها تاکید کرد و گفت: آمار تصادفات در مجموع کاهشی بوده و فوتی های حوادث رانندگی 75 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

وی با اشاره به برپایی سیاه چادر عشایر در قالب نوروزگاه و همچنین برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ورودی شهر یاسوج گفت: تدابیر اتخاذ شده برای استقبال از مسافران نوروزی مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1690298

مهمترین اخبار ایران و جهان: