نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 17:59

وبگاه فرانسوی: مکرون بودجه عمومی را در حمایت مالی از کشتار غزه صرف می‌‌کند

یک رسانه فرانسوی گزارش داد دولت پاریس با سهل انگاری در قبال برخورداری اشخاص و نهادها از معافیت مالیاتی در قبال ارائه کمک مالی به سربازان ارتش اسرائیل در پاکسازی نژادی فلسطینیان شریک است.

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: در حالی که در خاورمیانه قریب به ۲۵ هزار فلسطینی کشته شده  و سازمان ملل اتفاقات آنجا را پاکسازی نژادی در آستانه کشتار جمعی توصیف کرده است، کمک‌ به سربازان اسرائیلی انحراف از اهداف انجمن‌های خیریه فرانسه محسوب می‌شود» این را وبگاه فرانسوی مدیا پارت در گزارشی آورده است.

انجمن‌های فرانسوی از زمان شروع جنگ غزه با به راه انداختن صدها پویش حمایت مالی از سربازان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی وعده برخورداری اشخاص و نهادهای اعانه دهنده از معافیت مالیاتی را مطرح می‌کنند.

به نوشته جاستین برابان، گزارشگر  وبگاه مشهور مدیا پارت این انجمن‌های خیریه در حالی از معافیت مالیاتی می‌گویند که کمک‌هایشان به یک نهاد بین المللی یا صلیب سرخ تحویل داده نمی‌شود، بلکه مستقیما در اختیار سربازان ارتش اسرائیل قرار می‌گیرد که در پاکسازی نژادی در نوار غزه شریک هستند.

این وبگاه توضیح داد که بر اساس پویش‌های مذکور، اشخاص و نهادهای خصوصی در فرانسه در صورت اهدای کمک به انجمن‌های خیریه می‌توانند از امتیاز کسر مالیاتی برخوردار شوند که تا ۶۶٪ هم می‌رسد به این معنی که هر فردی می‌تواند در ازای کمک مالی ۱۰۰ یورویی، ۶۶ درصد از مالیات خود را کسر کند و در نتیجه او در واقع تنها ۳۴ درصد از آن را می پردازد که سالانه چندین میلیارد یورو برای دولت فرانسه هزینه دارد.

به نوشته مدیا پارت اگرچه این سیستم در اصل کمک مالی از طرف دولت محسوب می‌شود که به دنبال احیای امور خیریه در فرانسه است، اما گاهی اوقات از هدف خود منحرف  می‌شود به خصوص که انجمن‌ها پیشنهاد داده اند که اعانه دهندگان به سربازان ذخیره اسرائیل به طور کامل از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

 

یکی از این انجمن ها، انجمن «لیبی فرانسه» است که در ماه دسامبر پویش گسترده‌ای را به راه انداخت و خواستار جمع آوری کمک‌های مالی برای سربازان ذخیره اسرائیل شد و به اهداکنندگان وعده «کاهش مالیات‌های خود برای سال ۲۰۲۳» را در صفحه فیس بوک خود داد و تاکید کرد که ۱۰۰ درصد کمک‌ها مستقیماً به سربازان اسرائیلی ارسال خواهد شد. در حالی که وزارت اقتصاد فرانسه هنوز چنین وعده‌ای را قبول نکرده است.
مدیا پارت گفت در حالی که در خاورمیانه قریب به ۲۵ هزار فلسطینی کشته شده و مدارس، اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌ها به دست نظامیان اسرائیلی تخریب شده است و سازمان ملل اتفاقات آنجا را پاکسازی نژادی در آستانه کشتار جمعی توصیف کرده است، کمک‌ها به این نظامیان انحراف از اهداف انجمن‌های خیریه محسوب می‌شود.

 

این وبگاه افزود، وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه از ارائه جزئیات در مورد اقدامات انجام شده برای مجازات انجمن‌هایی که از این کسورات غیرقانونی برخوردار می‌شوند خودداری می‌کند و تحت عنوان رازداری مالیاتی مایل نیست در مورد وضعیت انجمن های خاصی مانند لیبی فرانسه اظهار نظر کند.

مدیا پارت آورده است:  شاید ریشه مشکل این باشد که هیچ نظارت قبلی در فرانسه بر این کسورات وجود ندارد و بنابراین انجمن‌های خیریه نیازی به تایید قبلی برای ارائه به اعانه دهندگان ندارند، افزون بر اینکه مقررات سازمان امور مالیاتی نسبت به. انجمن‌های ذی‌نفع یا خیرین اندک است و جریمه‌های عدم رعایت این حکم خیلی بازدارنده نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644998

مهمترین اخبار ایران و جهان: